arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

حمله زنبورها به برخي منازل شهروندان مشهدي

زنبورها در ديوار منازل برخي شهروندان مشهدي لانه کردند و در مواردي نيز وارد خانه ها شدند و اعضاي خانواده را با نيش خود مجروح کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خراسان نوشت: زنبورها در ديوار منازل برخي شهروندان مشهدي لانه کردند و در مواردي نيز وارد خانه ها شدند و اعضاي خانواده را با نيش خود مجروح کردند.

 در طول يک ماه اخير ۳ تا ۵ مورد از هجوم زنبورها به منازل مسکوني گزارش شده است.

حسين خاکپور مسئول روابط عمومي سازمان آتش نشاني مشهد به خبرنگار ما گفت: در دو سه هفته اخير زنبورهاي گاوي به مناطقي در رسالت، طبرسي، آب و برق، پايداري و سيدي حمله کردند که شهروندان تقاضاي کمک از سازمان آتش نشاني کردند.

وي افزود: زنبورها بيشتر در منازلي لانه کرده بودند که داراي بافت سنتي و فرسوده بود.

وي به موردي از هجوم زنبورها در روز گذشته به منزلي در خيابان عليمرداني اشاره کرد و گفت: اعضاي اين خانواده اظهار داشتند از يک ماه پيش متوجه صداهاي ترسناکي در منزل خود شدند ولي هر چه تلاش کردند، علت آن را پيدا نکردند اما هنگام عصر در حالي که مادر خانواده در حال آماده سازي افطاري بود، ناگهان با هجوم ده ها زنبور به داخل آشپزخانه مواجه شد.

وي افزود: اين خانواده با استفاده از حشره کش براي مهار زنبورها اقدام کردند که موفق نشدند و پس از آن که يکي از زنبورها کودک خانواده را مجروح کرد براي مقابله با زنبورها از سازمان آتش نشاني کمک گرفتند.

خاکپور افزود: به محض اطلاع از اين موضوع تيمي از امدادرسانان به محل مورد نظر اعزام شدند و با استفاده از مواد مخصوص در مدت ۱۰ دقيقه زنبورها را به کندويي انتقال دادند.
نظرات بینندگان