arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶

حمله توئیتری دموکرات‌ها به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل: غیرمسئولانه و شوک‌آور بود/ او از طرف همه آمریکایی‌ها حرف نمی‌زند

اولین سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل موج گسترده ای از انتقادات و حملات توئیتری را برانگیخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمله توئیتری دموکرات‌ها به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل: غیرمسئولانه و شوک‌آور بود/ او از طرف همه آمریکایی‌ها حرف نمی‌زند 
اولین سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل موج گسترده ای از انتقادات و حملات توئیتری را برانگیخت.

پس از اظهارات سخیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در اولین حضور خود در سازمان ملل متحد ، رسانه های داخلی آمریکا با بازتاب گسترده ای این سخنرانی را پوشش دادند.  برخی حمایت کردند و برخی دیگر به اظهارات این رئیس جمهور جنجالی واکنش های تندی نشان دادند. در همین حال وزیر امور خارجه کشورمان اظهارات ترامپ را سخیف خواند ،  و در توئیتر خود رفتار ترامپ را به دوره قرون وسطی تشبیه کرد.

جنجالی که ترامپ روز گذشته در سازمان ملل به راه انداخت در توئیتر هم موچ گسترده از واکنش ها را به همراه داشته است، کاربران ایرانی و غیر ایرانی این شبکه اجتماعی به شدت این اظهارات را محکوم کرده اند.

در همین حال این موج واکنش ها از سوی سیاستمداران آمریکایی هم در امان نماند، ساعاتی پس از اظهارات ترامپ در سازمان ملل نمایندگان حزب دموکرات آمریکا به شدت به سخنرانی ترامپ تاختند و آن را محکوم کردند.

خبرگزاری ایرنا در این زمینه گزارش داده است:

بن رودز مشاور سابق سیاست خارجی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در توئیتی انتقادی با اشاره با اظهارات ترامپ درباره ایران نوشت: ترامپ در [سخنرانی خود در] سازمان ملل متحدانمان را کاملا از آمریکا بیگانه کرد و موضعی گرفت که از حمایت جهانی برخوردار نیست.


وی در توئیت دیگری با اشاره به صحبت های رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: تهدید به جنگ. حمله به دیپلماسی. بی توجهی به متحدان. سکوت در برابر روسیه. ترامپ نظم بین المللی و دهه ها رهبری آمریکا را سرنگون می کند.
وی درمورد توافق هسته ای گفت: این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافقی بوده که امریکا تاکنون در آن حضور داشته است.
وی درباره کره شمالی هم گفت: ایالات متحده مجبور خواهد شد کره شمالی را به طور کامل نابود کند، مگر اینکه پیونگ یانگ از مناقشه هسته ای اش عقب نشینی کند.


در ادامه انتقادهای توئیتری دموکرات ها علیه ترامپ، مارک تاکانو عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا نوشت: غیرمسئولانه و شوک آور. «نابودی کره شمالی» به بهای از دست رفتن جان میلیون ها نفر تمام می شود، از جمله هزاران آمریکایی.

ست مولتون یکی دیگر از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت: ما به یک رویکرد قوی، هوشمندانه و راهبردی نیاز داریم، نه تهدیدهایی که بحران ایجاد می کند. خطاب به متحدانمان [می گویم]: رئیس جمهوری از طرف همه آمریکایی ها حرف نمی زند.

گروگوری میکس هم عضو دیگر جناح دموکرات در مجلس نمایندگان بود که در توئیتر نوشت: آمریکای تنها + توئیت های تنهایی آخر شب= سخنرانی ترامپ در سازمان ملل.

نیکلاس برنز نیز که در دوره جورج بوش پسر، معاون وزارت خارجه بود در توئیتی نوشت: روسای دوران جنگ سرد مانند ریگان و بوش (پدر) در مقابل تهدیدها فولادین و مصمم بودند، نه گزافه گو و پرسروصدا مثل آن چیزی که امروز ترامپ بود.
نظرات بینندگان