arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
سخنگوی شورای شهر در گفتگو با «انتخاب»:

اشتباه استراتژیک قالیباف / تهران دارای تراموا می شود؟

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت گذشت در توسعه حمل و نقل عمومی جدیت کافی را نداشت و از ظرفیت های ایجاد شده استفاده مطلوبی نداشت، گفت: بخش بزرگراهی فراتر از طرح های مصوب توسعه یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اشتباه استراتژیک قالیباف / تهران دارای تراموا می شود؟سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت گذشت در توسعه حمل و نقل عمومی جدیت کافی را نداشت و از ظرفیت های ایجاد شده استفاده مطلوبی نداشت، گفت: بخش بزرگراهی فراتر از طرح های مصوب توسعه یافت.
 
علی اعطا در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب» با بیان اینکه به توسعه حمل ونقل عمومی بر اساس برنامه مصوب توجه کافی نشده، اظهار کرد: متاسفانه در مدیریت شهری گذشته بخش بزرگراهی و تونل ها فراتر از طرح های مصوب توسعه یافت این در حالیست که اگر بودجه تخصیص یافته برای توسعه اتوبان ها و تونل ها به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می کرد، روند توسعه این بخش سرعت بیشتری داشته و امروز با حجم کمتری از ترافیک و آلودگی هوا مواجه بودیم.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در مدیریت گذشته حداکثر استفاده از خطوط ایجاد شده مترو به دلیل کمبود واگن صورت نگرفت، اگر بتوانیم بین دو تا سه هزار واگن تأمین کنیم، تعداد سفرها را از حدود 2 تا 3 میلیون به حدود 5 تا 6 میلیون خواهد رسید.
 
سخنگوی شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد با توجه به ایجاد تعامل میان دولت و مدیریت شهری واگن های مورد نیاز در بخش مترو تامین شود تا حجم جابجایی مسافران مترو افزایش یابد. شهرداری تهران به تنهای قادر نیست بودجه مورد نیاز را برای تامین واگن‌ها را تامین کند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد ترموا در دستور کار مدیریت جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است، اعلام کرد: در صورت موافقت شورای شهر و نتیجه بخش بودن مطالعات تهران دارای ترموا می شود.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان