arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

احمدی نژاد : مردم کسی را که محترم می‌دانند با شهید رجایی مقایسه می‌کنند

رئیس جمهور با اشاره به ایستادگی شهید رجایی بر مسیر حق با وجود تهمت ها و توهین های عوامل سلطنت طلب، منافق و سست عنصر گفت: امروز هم اگر مردم بخواهند به کسی احترام بگذارند وی را با شهید رجایی مقایسه می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور با اشاره به ایستادگی شهید رجایی بر مسیر حق با وجود تهمت ها و توهین های عوامل سلطنت طلب، منافق و سست عنصر گفت: امروز هم اگر مردم بخواهند به کسی احترام بگذارند وی را با شهید رجایی مقایسه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان آذربایجان غربی، رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان سد آغ چای شهرستان چای پاره و فاز دوم سیمان ارومیه با اشاره به افتتاح سد آغ چای گفت: این پروژه زیباترین سدی است که تا کنون مشاهده کرده ام، زیرا هم قوسی و هم خاکی است.

احمدی نژاد با اشاره به دوران فرمانداری خود در شهرستان خوی گفت: از افتخارات من این است که بهترین خاطرات زندگی خود را در شهرستان خوی و چای پاره بودم و همواره به آن افتخار می کنم.

وی در ادامه با تقدیر از سازندگان، پیمانکاران و مشاوران پروژه سد آغ چای گفت: این پروژه اولین سد در کشور است که آبش به درستی مصرف می شود و سد با شبکه همراه است و آب هدر نمی رود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور ما از آب به درستی استفاده نمی شود، افزود: اگر از روش های پیشرفته آبیاری کشاورزی استفاده کنیم آب دهی به محصولات 10 برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: معتقدم باید در کشور روش های آبیاری عوض شود، زیرا اگر آبیاری مدرن شود در همان زمین تولید هم بالا می رود و صنعت کشاورزی رونق خواهد یافت.

رئیس قوه مجریه در ادامه این مراسم با اشاره به افتتاح فاز دوم پروژه سیمان ارومیه گفت: از اصحاب صنعت می خواهم تا می توانند از سیمان های تولید داخل استفاده کنند و آن را به ساختمان، سرمایه گذاری و دیگر کارها تبدیل و مابقی ان را به خارج از کشور صادر کنند.

وی همچنین به هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: اولین درس شهید رجایی برای ما ایستادگی و درس مقاومت بود، حقیقت انسان زمانی بروز می کند که انسان بر راه حق بایستد.

احمدی نژاد ادامه داد: در دوره شهید رجایی همواره ایشان بر مراقبت از بیت المال و جلوگیری از دست اندازی به آن تاکید داشت و همواره مراقب محرومان بود و به همکارانش توصیه می کرد که تنها برای خدا کار کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهید رجایی به هیچ وجه چیزی برای خود نمی خواست، افزود: وی تنها به دنبال عزت اسلام ناب، توحید و عدالت بود.

وی در همین زمینه تاکید کرد: شهید رجایی از زمان نخست وزیری تا زمانی که شهید شد 11 ماه بر سر کار بود اما  دیدیم که چه توهین ها و حرف هایی در پشت سر وی می زدند، از عوامل سلطنت طلب و منافق تا سست عنصرها این شهید را مورد هجمه قرار می دادند اما پیام شهید رجایی این بود که باید در مسیر حق ایستادگی کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه همه وجود شهید رجایی تکه تکه شد اما وی به الگویی جاودانه برای هم مردم ایران تبدیل شد، گفت: امروز هم اگر مردم بخواهند به کسی احترام بگذارند وی را با شهید رجایی مقایسه می کنند اما متاسفانه افرادی که بدون هیچ ضوابطی به کاخ و اشرافیت رسیدند در آن دوره شهید رجایی را مورد تهمت قرار می دادند.

احمدی نژاد افزود: شهید رجایی هموار بر روی حرف حق و عدالت ایستادگی می کرد ظاهر این موضوع این بود که وی از میان ما رفت اما تا ابد در دل و قلب ما ماندگار شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دومین درسی که شهید رجایی به ما داد عدالت بود افزود: اگر عدالت نباشد هیچ خوبی در جامعه برپا نمی شود.

وی ادامه داد: شکوفایی انسان نیازمند شرایط عادلانه است و معتقدم عدالت است که حقیقت انسان را شکوفا می کند. عدالت به معنی فراهم کردن شرایط برای کمال انسان است.

احمدی نژاد در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه اگر عدالت نباشد ایمانی وجود نخواهد داشت افزود: ملتی که تصمیم گرفته است بزرگ شود باید پای عدالت ایستادگی کند تا به درجه بزرگی برسد.

وی ادامه داد: اگر عدالت نباشد زیاده خواهان همه جا را می گیرند.

نظرات بینندگان