arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶

سناتور آمریکایی: ترامپ سازمان ملل را به سکویی برای اعلام جنگ تبدیل کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سناتور ارشد دموکرات آمریکا جوهر اصلی سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را دعوت به اتحاد از طریق ارعاب توصیف کرد و گفت که رئیس جمهوری ایالا متحده با استفاده از تریبون سازمان ملل به عنوان سکویی برای اعلام جنگ علیه جهان موجب انزوای بیشتر آمریکا شد.

به گزارش انتخاب، سناتور دایان فاینستاین سناتور دموکرات آمریکا و قائم مقام کمیته اطلاعات سنای آمریکا با صدور بیانیه ای سخنرانی روز سه شنبه ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را ناامید کننده خواند و گفت که او در نخستین سخنرانی خود در مقابل همه رهبران جهان از تریبون این نهاد که با هدف ترویج صلح و همکاری های جهانی شکل گرفته، به عنوان سکویی برای اعلام جنگ علیه کشور های جهان استفاده کرده است.

فاینستاین نوشته است که ترامپ در این سخنان نه تنها فرصت ارائه راهکار های مثبت برای برخورد با بحران کره شمالی را از دست داده بلکه بدون ارائه رویکرد خاصی به زخم زبان زدن و پرخاشگری علیه ایران پرداخته است.

این سناتور با سابقه آمریکایی در ادامه نوشته است که ترامپ با طرح احتمال لغو توافقنامه هسته ای خطراتی را که آمریکا از سوی ایران و کره شمالی با آن ها روبرو است را به شدت افزایش بخشیده و اضافه کرد: کدام ملتی حاضر است در حالی که آمریکا توافقنامه خود با یک ملت دیگر را به این سادگی به مخاطره می اندازد، مایل به مذاکره با آمریکا شود؟.

وی در نهایت برخورد ترامپ با ایران و بحران کره شمالی را برخوردی به شدت ناامید کننده خواند و جوهر سخنان دیروز او را استفاده از تاکتیک ارعاب برای ایجاد اتحاد در جهان توصیف کرده که در عمل فقط به انزوای بیشتر آمریکا منتهی خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان