arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶

کرملین: زدن برچسب متخاصم به روسیه در درگیری‌های اوکراین غیرقابل قبول است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ کرملین گفته است روسیه آمادگی دارد تا هر اقدامی برای رفع تنش‌ها در شرق اوکراین انجام دهد اما زدن برچسب متخاصم به مسکو به عنوان یکی از طرفین درگیری‌ها غیرقابل قبول است.

به گزارش انتخاب، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، مسکو آماده هرگونه سازش منطقی در ارتباط با هیأت اعزامی امنیتی سازمان ملل به دونباس در اوکراین است اما تلاش‌ها برای برچسب زدن به روسیه به عنوان یک متخاصم در درگیری‌های شرق اوکراین غیرقابل قبول است.
 
کرملین: زدن برچسب متخاصم به روسیه در درگیری‌های اوکراین غیرقابل قبول است

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در خصوص اظهارات اخیر مقامات کی‌یف گفت، این گونه اظهارات غیرقابل قبول است. «اگر آنها چنین موضعی داشته باشند و ادعا کنند که روسیه یک متخاصم است هیچ جایی برای مانور باقی نمی‌ماند».

وی ادامه داد، چنین موضعی اوضاع واقعی در اوکراین را نادیده گرفته است چرا که روسیه به هیچ عنوان یکی از طرفین درگیری در شرق این کشور نیست بلکه یکی از تضمین‌کنندگان توافقات مینسک است که به عنوان مبنایی برای رفع درگیری‌ها در نظر گرفته شده است.

پسکوف در ادامه گفت، روسیه و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار آمادگی خود برای انجام هر اقدام ممکن در خصوص دستیابی به صلح در اوکراین را مطرح کرده‌اند اما هرگونه سازشی باید دلایل منطقی خود را داشته باشد و قابل قبول باشد.

سخنگوی کاخ کرملین در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد، کرملین با ارزیابی وزارت دفاع روسیه در خصوص اینکه آمریکا نقش تحریک‌کننده حملات شبه‌نظامیان در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه را داشته است، موافق است.

«سرگئی رادسکوی» رئیس ستاد عملیات اصلی ستادکل نیروهای مسلح ارتش روسیه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که نیروهای مسلح جبهه‌النصره عملیاتی گسترده را علیه نیروهای ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش در ادلب در روز سه‌شنبه انجام داده‌اند و این حملات به تحریک سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به منظور جلوگیری از پیشروی موفق نیروهای دولت سوریه در شرق دیرالزور انجام شده بود.
منبع: فارس
برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، آمریکا
نظرات بینندگان