arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

انصراف بیمارستان های خصوصی از بیمه‌ تکمیلی

تصمیم یکباره هیئت مدیره برخی از بیمارستان‌های خصوصی پایتخت مبنی بر قطع همکاری با شرکت‌های بیمه‌ای ارائه کننده بیمه‌های تکمیلی به دلیل آنچه که نامناسب بودن تعرفه‌ها اعلام شد، جنجال آفرید و مشکلاتی را برای بیمه شدگان تکمیلی به وجود آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تصمیم یکباره هیئت مدیره برخی از بیمارستان‌های خصوصی پایتخت مبنی بر قطع همکاری با شرکت‌های بیمه‌ای ارائه کننده بیمه‌های تکمیلی به دلیل آنچه که نامناسب بودن تعرفه‌ها اعلام شد، جنجال آفرید و مشکلاتی را برای بیمه شدگان تکمیلی به وجود آورده است.

به گزارش مهر، در پی تصمیم اعضای هیئت مدیره برخی بیمارستانهای خصوصی تهران در قطع همکاری با شرکتهای بیمه در بخش بیمه های تکمیل درمان و قرارداد مربوطه، بسیاری از بیماران و بیمه شدگان در بیمارستانهای خصوصی تهران سرگردان شده اند.

یک تصمیم جنجالی

این در حالی است که برخی از بیمارستانها بدون اینکه از پیش نسبت به قطعی همکاری خود با بیمه های تکمیلی را به بیماران اطلاع دهند، به این کار اقدام کرده اند که این امر بسیاری از بیماران را دچار مشکل کرده است.

گویا موضوع مربوط به قطع همکاری بیمارستانهای خصوصی با بیمه های تکمیلی در جلسه هم اندیشی بوده که اخیرا بین اعضای هیئت مدیره برخی بیمارستانهای خصوصی تهران برگزار شده است.

در این نشست در مورد ادامه قرارداد با بیمه ها در شرایط فعلی تصمیم گیری شد که رای اکثریت اعضا بر این قرار گرفته که ادامه کار با این شرایط ممکن نیست.

مشکل‌سازی برای بیمه‌شدگان

به نظر می رسد که قصد بیمارستانهای خصوصی فشار و متقاعد کردن شرکتهای بیمه به منظور تعیین تعرفه های جدید است، این بیمارستانها تاکنون تعرفه های دولت را اجرایی نکرده اند.

در عین حال مدیران بیمارستانهایی که یکطرفه قراردادها را لغو کرده اند، هیچگونه درخواستی هم برای مذاکره با بیمه ها مطرح نکرده اند، شاید تصمیم دارند تا با این کار نظر خود را به بیمه ای ها در صورت ایجاد شرایط مذاکره بقبولانند.

غلامرضا تاجگردون دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در مورد قطعی ادامه همکاری بیمارستان های خصوصی با شرکتهای بیمه در بخش بیمه های تکمیلی درمان، گفت: این اقدام از سوی بیمارستانها مشکل جدی برای مردم ایجاد می کند.

چالش تعرفه‌ای بین بیمارستان‌ها و دولت

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر تعرفه ها یک چالش جدی میان بیمارستانها، نظام پزشکی، وزارت بهداشت و دولت ایجاد کرده است، تصریح کرد: بلاخره امسال دولت تعرفه های بیمارستانی را ابلاغ کرد.

تاجگردون با تاکید بر اینکه تمام بیمارستانها، شرکتهای بیمه ای و ارکان اجرایی مکلف به رعایت این تعرفه ها هستند، تصریح کرد: قراردادهای شرکتهای بیمه در پایان سال به اتمام می رسد و بنابراین باید قراردادهای جدید با بیمارستانها برای پوشش درمان تکمیلی مردم برای افرادی که تحت پوشش هستند، بسته شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران عنوان کرد: بیمارستانهای خصوصی تهران درخواست تعرفه های بالاتر را کرده اند، یعنی درخواستهای 30 تا 40 درصد بالاتر از تعرفه های دولت داشته اند، اما از سوی دیگر شرکتهای بیمه ای نیز اجازه این کار را ندادند.

درخواست بیمارستان‌های خصوصی

وی با تاکید بر اینکه شرکتهای بیمه اجازه اینکه قراردادهایی بالاتر از تعرفه های دولت با بیمارستانها منعقد شود را ندادند، خاطر نشان کرد: آنها معتقد بودند که همه باید نسبت به تعرفه های تعیین شده از سوی دولت مکلف باشند.

تاجگردون از عدم توافق سندیکای بیمه با این پیشنهاد بیمارستانهای خصوصی خبر داد و افزود: از سوی دیگر بیمارستانها نیز حاضر نشدند که تعرفه های دولت را بپذیرند و عنوان کردند که "ما نیستیم".

وی با تاکید بر اینکه این امر به معنای لغو قرارداد نیست، بلکه به این معنا است که قرارداد جدید نمی بندند، تصریح کرد: مردم بالاخره با این کار سردرگم می شوند، اگر بیماری در مرحله عمل باشد و به امید بیمه تکمیل درمان به بیمارستانی با این شرایط مراجعه کرده باشد معلوم نیست که چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد.

عدم پذیرش تعرفه‌های دولتی

دبیرکل سندکای بیمه گران ایران تاکید کرد: شرکتهای بیمه بالاتر از تعرفه های تعیین شده توسط دولت قرارداد نمی بندند. البته سندیکا مذاکره را برعهده دارد و هر سال این قراردادها را می بندد اما امسال بیمارستانهای خصوصی تعرفه های دولت را نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بالاتر از تعرفه دولت نرخها را در نظر بگیریم، عنوان کرد: در فروش هم باید نرخها را رعایت کنیم در غیراینصورت کار خلافی کرده ایم و به مردم فشار وارد می شود.

تاجگردون خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی باید وارد عمل شود و اگر تعرفه دولت را قبول دارد، همراهی کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
1
خيلي وقت است كه بعضي پزشكان هم حق جراحي خود را نقد و مستقيم از بيمار مي گيرند و حتي گواهي براي ارايه به بيمه نمي دهند.
نظرات بینندگان