arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا: هنوز دفتر جنگ را نبسته‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: پیام این رژه ملی در بندرعباس این است که ما امنیت و ثبات را در مرزهای کشورمان به‌خوبی محقق کرده‌ایم و اگر بیگانه‌ای به فکر تجاوز به ایران باشد، کشور ما قتل‌گاه متجاوزین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر غلامعلی رشید صبح روز جمعه در مراسم ملی رژه نیروهای مسلح در بندرعباس، اظهار کرد: 37 سال از تجاوز سراسری دشمن به ایران اسلامی و 28 سال از پایان جنگ گذشته است اما ما هنوز هم در جنگ زندگی می‌کنیم و از خوبی‌ها و زیبایی‌های جنگ سخن می‌گوییم و دفتر و تاریخ جنگ را باز نگه‌ داشته‌ایم و آن را نبسته‌ایم.

وی افزود: 8 سال دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی برای ما و برای جهان بود. یک حادثه محلی نبود. جنگ ما از بسیاری از جنگ‌هایی که در دوران نظام دو قطبی در جهان اتفاق افتاده بود، مهم‌تر بود و اهمیت آن این بود که جهان در آستانه تغییری بزرگ قرار گرفت و امام (ره) با اعلام سیاست نه شرقی و نه غربی یک نه بزرگ به جهان کنونی گفت.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: حضرت امام (ره) بر وابستگی کشور به قدرت‌های بیگانه خط بطلان کشید و قدرت‌ها انکار خود را تاب نیاوردند و آزادی و استقلال‌طلبی ملت ایران را آماج حملات قرار دادند.

سردار رشید بیان کرد: برای اولین بار در حاکمیت پنج دهه نظام دو قطبی هر دو ابرقدرت شرق و غرب به مقابله با نظام اسلامی برآمدند و دفاع مقدس ما در مقیاس جهانی قرار می‌گیرد چراکه ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها سر برآورد و ایستادگی کرد و ثمره آن ایستادگی بزرگ نیز دفاع مقدس و فرهنگ برآمده از آن و عزت و اقتدار ملت ایران است.

وی عنوان کرد: در برابر ملت ایران هر دو ابرقدرت شرق و غرب و قدرت‌های مرتجع منطقه ایستادند و از صدام حمایت کردند و این ملت ایران و نیروهای مسلح ایران و سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی و نیروهای مخلص و شجاع بسیجی بودند که در پایان جنگ فاتح میدان نبرد شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که جنگ در خرمشهر از مقاومت تا آزادی در هر سه بعد حماسه، مظلومیت و عقلانیت در چارچوب بین‌المللی قرار می‌گیرد، به جنایت دشمنان در حلبچه نیز اشاره‌ای کرد و افزود: حلبچه را فقط صدام درست نکرد. همین آلمان و فرانسه و انگلیس خبیث، جنایت حلبچه را به وجود آوردند. باید به جوانان بگوییم که ملت ایران و فرماندهان دفاع مقدس چه دل‌بزرگی داشتند و در برابر چه جنایات بزرگی ایستادند.

وی تصریح کرد: فرماندهان دفاع مقدس نقطه ساماندهی و رفع التهاب‌ها بودند. وقتی عملیاتی آغاز می‌شد دشمن از قدرت فرزندان این ملت سراسیمه می‌شد و فرومی‌پاشید. حماسه در جنگ بدون روح بزرگ و اراده‌های آهنین معنا نداشت.

سردار رشید با اشاره به نقش امام راحل در مدیریت و فرماندهی جنگ، خاطرنشان کرد: حماسه‌سرای بزرگ تاریخ یعنی حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمود که من دست و بازوی کسانی که در عالم گلوله باقدرت می‌ایستند و ایستادگی می‌کنند را می‌بوسیم و این ایستادگی بزرگ ملت ایران هرگز فراموش نخواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: حوادث تاریخی زیادی در تقویم کشور ما وجود دارد اما چرا برخی را تکریم می‌کنیم؟ دلیل آن این است که دفاع همه‌جانبه ملت سرافراز ملت ایران ریشه در روح مقاومت و آمادگی برای جانفشانی و برای دست‌یابی به اهداف بلند انقلاب دارد.

وی تأکید کرد: الگوی فکری و رفتاری ملت و جامعه ایران برآمده از آموزه‌های سیاسی انقلاب اسلامی و مکتب عاشورا است.

سردار رشید به تلاقی سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس و با عاشورای حسینی نیز اشاره و عنوان کرد: این تلاقی یادآور الهام‌بخشی مکتب حسینی در اندیشه‌های رزمندگان اسلام دارد.

وی بیان کرد: مروری بر سال‌های پس از جنگ نشان داده که جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای جنگ بهره برده و تا چه اندازه بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود افزوده است. امروز حذف صدام و حزب بعثی عراق حاصل مقاومت مردمی و مقاومت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. استقرار یک دولت مردمی در ساختار دولت عراق و در سرزمین حضرت سیدالشهدا در امتداد 8 سال دفاع مقدس حاصل‌شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: ثبات سیاسی و امنیتی بی‌نظیر نظام جمهوری اسلامی و رشد و پیشرفت کشور حاصل زحمات و رنج رزمندگان در دفاع مقدس و پس‌ از آن است. خداوند نتیجه پایداری و مقاومت و نتیجه اخلاص و تکلیف الهی را نه‌ تنها به‌ عنوان ذخیره اخروی بلکه در این دنیا نیز به بندگان خود نشان خواهد داد تا معلوم شود رستگاری در تداوم پایداری و صبر است.

سردار رشید ادامه داد: امروز حضور نیروهای حشدالشعبی در عراق به‌عنوان ارتشی اعتقادی و مدافع مردم عراق در کنار سایر نیروهای ارتش عراق و نیروهای مستشاری ایران برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران است که در سرتاسر منطقه ریشه دوانیده است.

این فرمانده عالی‌رتبه نیروهای مسلح کشورمان همچنین اظهار کرد: همانند این نیروهای مقاومت در عراق در سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی و یمن، ارتش‌های مردمی ظهور کرده که به همت جوانان ایران و نیروهای مقاومت، بینی سران نظام سلطه به خاک مالیده شود.

وی تأکید کرد: امروز نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار سردار قاسم سلیمانی به‌ عنوان فرمانده استراتژیک ایرانی در ساماندهی جبهه مقاومت در مقابله با تروریسم تکفیری به معنای بارور شدن دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس در سطح راهبردی است. امروز الگوی مقاومت در سرتاسر منطقه و دستاوردهای فرهنگی و اعتقادی و سیاسی آن‌ها حاصل الگوی مقاومت رزمندگان ایرانی در 8 سال دفاع است و از تفکر و نمادهای رزمندگان ایران نظیر چفیه و دعاخوانی و ... الگو می‌گیرند. این همان تفکری است که امام راحل در منشور روحانیت نیز بدان اشاره فرمودند.

سردار سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: امروز راه غلبه بر چالش‌های مدیریتی با استفاده از الگوی رزمندگان ایرانی امکان‌پذیر است. راه شهید حججی بااقتدار و عظمت ادامه دارد. امروز برخورداری از قدرت موشکی و توان پهبادی و توان سایبری برای غلبه بر دشمنان تکفیری نظیر داعش نشان‌دهنده بهره‌گیری شایسته از دوران جنگ با نظامیان بعثی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: امروز نیروهای دریایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران با برخورداری از تاکتیک‌ها و دکترین‌های عملیاتی بدیع و خلاقانه و با اتکای به شناورهای تندرو و موشک‌های کروز و بالستیک نقطه زن و هواپیماها و بالگردهای رزمی و سایر تجهیزات بومی در سرتاسر خلیج‌فارس و تنگه هرمز و سواحل مکران و دریای عمان به اعتراف خود آمریکایی‌ها، ابرقدرت منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز هستند و سپاه و ارتش ما این قدرت را از دوران دفاع مقدس آموخته‌اند.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان این‌که این قدرت حاصل مدیریت، هوشمندی و تدابیر فرمانده معظم کل قوا است که طی سه دهه گذشته برای مقابله با تهدیدات، مانع از وقوع جنگ‌های متعدد و تجاوز دشمنان به این آب‌ و خاک شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل عظمت و شکوه دوران دفاع مقدس این است که فرهنگ مقاومت انسان‌پرور است و محدود به سرزمین ایران نیست بلکه حقیقتی است که همچون شجره طیبه ریشه دوانده است.

سردار رشید گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز وامدار دستاوردهای مقاومت حماسی ملت ایران و تدابیر هوشمندانه مقام معظم فرماندهی کل قوا است و استیصال کنونی دشمنان ما و نظام سلطه در ناتوانی آن‌ها ریشه در قدرت و توانمندی ما دارد. باید قدرت برآمده از خون شهدا را پاس بداریم تا از برکات این نعم الهی برای عزت در برابر دشمنان برخوردار شویم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش پایانی اظهارات خود، عنوان کرد: برجام حاصل تعهد و مسوولیت پذیری نظام جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات در منطقه متکی بر قدرت دفاعی و بازدارنده است. این قدرت نه‌تنها کاهش نیافته بلکه در عرصه‌های مختلف افزایش‌یافته است و نیروهای مسلح راسخ‌تر از گذشته از آرمان‌های بلند این ملت دفاع خواهند کرد و هرگونه اشتباه در محاسبه دشمنان نسبت به مت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پیمان‌شکنان را با پاسخ کوبنده‌ای مواجه خواهد کرد.

وی تأکید کرد: نقض برجام و خروج آمریکایی‌ها از آن نشان‌دهنده خباثت آمریکا است. ما از این‌ پس با ساماندهی قدرت ترکیبی یکپارچه دشمنان را دچار غافلگیری خواهیم کرد. پیام این رژه این است که امنیت و ثبات را در مرزهای خودمان را برقرار می‌کنیم و در صورت تجاوز دشمن، این سرزمین را قتل‌گاه متجاوزین خواهد کرد. امیدواریم با دعای خیر شهدا و ملت ایران از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ملت ایران دفاع کنیم.

نظرات بینندگان