arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

الجبیر ایران را به دخالت در 8 کشور متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه عربستان بار دیگر ایران را به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک عربی، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ مدعی شد: ایران نقش موذیانه‌ای در لبنان و ویران‌گری در سوریه دارد، ایران در امور داخلی عراق، پاکستان و افغانستان دخالت می‌کند و به گروهک‌های تروریستی در بحرین، کویت و یمن اسلحه و مواد منفجره قاچاق می‌کند.

وی هم‌چنین در ادامه اتهامات خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد: ایران به سفارت‌ها حمله می‌کند و دیپلمات‌ها را می‌کشد و گروهک‌های تروریستی را در بسیاری از کشورها ایجاد می‌کند. رفتارهای کشوری که می‌خواهد جزیی از جامعه بین‌المللی باشد، نباید این‌گونه باشد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در رابطه با پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مدعی شد: به نظر من ایران به توافق هسته‌ای پایبند نیست، زیرا پایبندی ایران به اصل همجواری و پیروی از اعتدال و سیاست مسالمت‌آمیز جزیی از روح این توافق است و ایران این کار را انجام نداد.

به گزارش ایسنا، عادل الجبیر درحالی ایران را به دخالت در کشورها متهم می‌کند کشورش در سال‌های اخیر یمن را به اشغال درآورده و دست به کشتار زنان و کودکان و مردان بی‌گناه می‌زند و اکنون به اعتراف مجامع بین‌المللی بحران انسانی را در یمن شاهدیم.

عربستان از کشورهای حامی تروریست تکفیری و پشتیان مادی و معنوی و نیروی انسانی این تروریست‌هاست.

امروز در جایی از دنیا نیست که حملات تروریستی اتفاق بیفتد و نیروهای تروریست آموزش دیده این کشور یا تبعه آن نباشند.
برچسب ها: الجبیر ، عربستان
نظرات بینندگان