arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

انفجار بمب دست ساز در مسجدی در غرب میانمار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر مطبوعاتی آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار روز جمعه از انفجار یک بمب دست ساز در مسجدی در ایالت راخین در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب، این منبع در بیانیه ای اعلام کرد: « صبح امروز بمبی دست ساز که توسط تروریست ها ساخته شده بود، در مسجدی در ایالت راخین منفجر شد.»

این منبع اشاره ای به قربانیان احتمالی و همچنین هویت تروریست‌ها نکرده است.

در بخش دیگری از همین منطقه نیز چند خانه به آتش کشیده شده است.

آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار و برنده جایزه نوبل صلح که به خاطر سوء مدیریت بحران مسلمانان روهینگیا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، روز سه شنبه در یک سخنرانی درباره این بحران اعلام کرد از پنجم سپتامبر هیچ درگیری در این منطقه وجود ندارد و عملیات ارتش نیز به پایان رسیده است.

بیش از 429 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده اند که حدود نیمی از جمعیت این اقلیت در میانمار است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیتوه، یک مسئول سازمان دفاع از حقوق مسلمانان روهینگیا موسوم به « آراکان » گفت: « نیروهای ارتش از 25 اوت این مسجد را اشغال کرده اند.
 
روستایی که این مسجد در آنجا واقع است، بسیار نزدیک به یک اردوگاه ارتش است.»

وی افزود: « به گفته روستاییان، در این حادثه به کسی آسیبی نرسید، اما نیروهای ارتش بلافاصله چندین خانه را در این منطقه به آتش کشیدند و تعداد زیادی از روستاییان نیز منطقه را ترک کردند.»

در ایالت راخین هزاران نفر بی آنکه معیشتی داشته باشند، همچنان در جاده ها سرگردان هستند یا در جنگل‌ها و کوههای اطراف مخفی شده اند.

اقلیت روهینگیا در میانمار یکی از اقلیت‌های جهان است که بیشتر مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند. پیش از بحران کنونی، حدود یک میلیون نفر از آنها در میانمار زندگی می کردند، اما از سال 1982 شهروندی آنها سلب و در این کشور خارجی محسوب شدند.

سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد برای مقابله با بحران انسانی فاجعه بار در بنگلادش، طی شش ماه آینده باید 167 میلیون یورو (200 میلیون دلار) جمع آوری شود.
نظرات بینندگان