arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

ارکستر ملی بحرین سرود اسراییل را نواخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه اورشلیم پست فاش کرد، سرود رژیم صهیونیستی در جشنی در مرکز "شمعون ویزنتال"با حضور مقامات برخی کشورهای عربی از جمله ولیعهد بحرین توسط ارکستر ملی بحرین نواخته شد و آنها به احترام سرود ملی این دولت ایستادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت، ناصر بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در مراسمی که مرکز صهیونیستی "شمعون ویزنتال" در لوس آنجلس برگزار کرد، با همراهی هیئتی متشکل از ۴۰ تن، با هدف امضای بیانیه "محکومیت ناسازگاری مذهبی و خشونت"حضور یافت و ارکستر ملی بحرین سرود رژیم صهیونیستی را نواخت و مقامات عرب به احترام آن ایستادند.

بنا به نوشته اورشلیم پست، مقامات عرب از جمله دیپلمات بلند پایه اماراتی هنگامی که ارکستر ملی بحرین سرود رژیم صهیونیستی (هاتکفا) را نواخت به احترام آن برخاستند. پیش از سرود رژیم صهیونیستی، سرود ملی بحرین و آمریکا نواخته شده بود.

این روزنامه نوشت: خاخام راف آبراهام کوپر، مدیر مرکز شمعون ویزنتال این مناسبت را برای نشان دادن موضع حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین درباره تحریم شدن اسرائیل انتخاب کرد.

کوپر گفت: پادشاه بحرین تحریم کشورهای عربی علیه اسرائیل را محکوم کرده و به او گفته که با وجود عدم روابط دیپلماتیک با اسرائیل مردم بحرین در سفر به اسرائیل آزاد هستند.

کوپر و یکی از شرکایش به نام "مروین هایر" در ابتدای سال میلادی جاری به منامه سفر کردند. کوپر با پادشاه بحرین دیدار و درباره امکان برگزاری "موزه همزیستی مذهبی" در منامه گفت‌وگو کرد.

این اظهارات کوپر یک هفته پس از سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ایراد شده که گفته بود: روابط با کشورهای عربی در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ اسرائیل است.
نظرات بینندگان