arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

بازار سهام نیمه اول امسال را چگونه گذراند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاخص بورس در حالی در روز اول پاییز قرمزپوش شد که بررسی روند بازار در نیمه ابتدایی سال 96 حاکی از آن است که شاخص‌کل بورس از رشد 10.7 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش انتخاب، شاخص بورس تهران امروز 33 واحد کاهش یافت و روی رقم 85 هزار و 798 واحد ایستاد. این میزان کاهش، نشان از افت 0.04 درصدی شاخص‌کل بورس در روز اول مهر‌ماه نسبت آخرین روز کاری تابستان دارد.

نیمه اول سال 1396 بورس تهران با شاخص 85 هزار و 831 واحد به پایان رسید. بررسی روند شاخص بورس حاکی از آن است که در 183 روز اول امسال، شاخص تقریبا همواره صعودی بوده است.

به این ترتیب، در حالی که شاخص‌کل بورس در اولین روز کاری امسال 77 هزار و 485 واحد بوده، در آخرین روز کاری تابستان روی عدد 85 هزار و 831 واحد ایستاده است. این نشان از رشد 10.7 درصدی شاخص‌کل بورس در نیمه ابتدایی سال 1396 دارد.

پیش از این البته کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که بازار سهام طی سال‌جاری روند صعودی داشته باشند. به اعتقاد آنها، مولفه‌های اثرگذار در بازدهی بازار سهام در شرایط مطلوبی به سر می‌برند؛ چراکه عوامل بنیادی همچون قیمت نفت، رشد اقتصادی، قیمت فلزات اساسی، نرخ دلار، تراز تجاری و... برای اقتصاد کشور مثبت بوده است.

بازه 6 ماهه شاخص کل بورس

نظرات بینندگان