arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

۲ طلا، ۱ نقره و ۸ برنز حاصل کار کاروان ایران در روز هشتم

در هشتمین روز از بازیهای داخل سالن آسیا کاروان ایران ۱۱ مدال رنگارنگ کسب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در هشتمین روز از بازیهای داخل سالن آسیا کاروان ایران ۱۱ مدال رنگارنگ کسب کرد.

به گزارش انتخاب، پنجمین دوره از بازیهای داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان در حال برگزاری است و کاروان ایران در هشتمین روز از بازیها ۲ طلا، ۱ نقره و ۸ برنز کسب کرد و جمع مدال های خود را به عدد ۷۷ رساند.

زهرا یزدانی کشتی آلیش بانوان
 
نتایج نمایندگان ایران در پایان روز هشتم/

*بسکتبال سه نفره بانوان:
پنجمین دوره بازیهای داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان در حال برگزاری است و تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران که نخستین حضور بین المللی خود پس از کسب مجوز حجاب را تجربه می کند امروز پس از شکست مقابل تیم میزبان از صعود به نیمه نهایی بازماند. ملی پوشان با پیروزی مقابل افغانستان و چین تایپه به عنوان تیم سرگروه توانسته بود از گروه خود صعود کنند اما امروز(شنبه) مقابل ترکمنستان میزبان بازیهای با نتیجه ۱۴ بر ۷ مغلوب و از صعود به نیمه نهایی باز ماندند.


*فوتسال مردان:
تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات داخل سالن آسیا از ساعت ۹:۳۰ امروز (شنبه) به مصاف تایلند رفت و در حالی که دو بار در ابتدای بازی از حریف خود عقب افتاد، در نهایت به برتری ۱۰ بر ۴ رسید. تیم ملی در این بازی ابتدا با یک گل عقب افتاد اما در ادامه سنگ‌سفیدی کار را به تساوی کشاند. شاگردان ناظم الشریعه دوباره در نیمه اول از تایلند عقب افتادند اما عروجی دوباره ایران را پیش انداخت. تیم ملی بعد از دریافت گل تساوی دوم، هشت گل دیگر زد. گل‌های ایران را در این بازی، سنگ‌سفیدی (دقیقه۵) عروجی (۱۲) اسماعیل‌پور (۱۴) طیبی (۱۸-۲۴-۳۰) حسن‌زاده (۱۸) توکلی (۲۰) اولادقباد (۲۸) و جاوید (۲۹) به ثمر رساندند. جیروات (دقیقه۲ و ۳۳) سوراساک (۹) و کریستادا (۴۰) هم چهار گل تایلند را زدند. در این بازی محمدرضا سنگ‌سفیدی از ایران و ونگکائه از تایلند با دریافت کارت قرمز مستقیم در دقیقه ۱۲ از زمین بازی اخراج شدند. محمد شجری نیز به دلیل مصدومیت در بازی با قرقیزستان، مقابل تایلند به میدان نرفت. ملی‌پوشان فوتسال ایران فردا (یک‌شنبه)در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها باید به مصاف پیروز بازی افغانستان و ترکمنستان بروند.


*کشتی سنتی:
زنان/
در فینال وزن ۷۵- کیلو گرم بانوان الهه رضایی  با قبول شکست برابر نماینده مغولستان به مدال نقره دست یافت. رضایی در فینال رو در روی آلتینای ماما رسول کیزی از مغولستان قرار گرفت و در حالی که نتیجه را یک بر یک برابر به تساوی کشاند اما به خاطر داشتن اخطار بازنده اعلام شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۵ + کیلوگرم نیز آسیه شجاعی ابتدا حریف ازبکستانی خود را شکست داد و در بازی نیمه نهایی مغلوب حریف ترکمنستانی شد و مدال برنز رسید.
در وزن ۵۵ – کیلوگرم زهرا یزدانی ابتدا حریف فیلیپینی خود را شکست داد و در نیمه نهایی نیز نماینده ترکمنستان را شکست داد تا در فینال یا نماینده ازبکستان دیدار کند. یزدانی موفق شد منزورایی مودیانووا از ازبکستان را شکست دهد و به اولین طلای کشتی سنتی بانوان ایران در بازی‌های داخل سالن دست یابد. یزدانی پیش از این در مسابقات کشتی‌های سنتی نیز صاحب مدال نقره شده بود و این دومین مدال او در این رقابت‌ها به حساب می‌آید.
در وزن ۶۵- کیلوگرم که با حضور ۵ ورزشکار برگزار شد، سحر غنی زاده در مبارزه نخست خاواسخون جوراکوزیوا از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مغلوب دلفیروز مامادجونوا از ازبکستان شد. غنی زاده در مسابقه سوم خود نیز مقابل دینارا هالیوا از ترکمنستان شکست خورد. او در آخرین دیدار خود اولکان آلیبایکیزی از قرقیزستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۰ – کیلوگرم ریحانه شیخیان ابتدا نماینده فیلیپین را شکست داد و در نیمه نهایی مغلوب حریف ترکمنستانی شد و به مدال برنز بسنده کرد.
مردان/
  در وزن ۸۰ – کیلوگرم هادی سلیمی ابتدا مقابل نماینده افغانستان پیروز شد و در بازی دوم مغلوب نماینده قرقیزستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۹۰ – کیلوگرم حامد میرزاپور مقابل نماینده قرقیزستان مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۶۰ – کیلوگرم نیز قاسم نوروزی مغلوب نماینده ازبکستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۱۰۰ – کیلوگرم محمود پروانه ابتدا نماینده ای از هند را شکست داد و در نیمه نهایی مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد و به برنز بسنده کرد.
در وزن ۷۰ – کیلوگرم محمد غلامی ابتدا مقابل حریف ترکمنستانی پیروز شد و در نیمه نهایی مغلوب نماینده ازبکستان شد و به مدال برنز رسید.
در وزن ۱۰۰ + کیلوگرم عبدالواحد محمدی مقابل نماینده مغولستان پیروز شد و در نیمه نهایی مغلوب نماینده میزبان شد و به مدال برنز رسید.


*شطرنج:
دور پنجم و ششم مسابقات شطرنج (استاندارد) بازی های داخل سالن آسیا امروز پیگیری شد و نمایندگان ایران مقابل حریفانشان رقابت کردند. سارا خادم الشریعه در دور پنجم مقابل بهار هالایو از ترکمنستان پیروز و در دور ششم مقابل تینگ جی لی از چین به تساوی رسید. اکنون سارا چهار امتیاز دارد. میترا حجازی پور نیز در دور پنجم برابر موتریبا هوتامی از تاجیکستان و در دور ششم مقابل  الکساندر ساماگانوا از قرقیزستان پیروز شد. حجازی پور بعد از شش بازی ۳.۵ امتیاز دارد. پرهام مقصودلو در بخش استاندارد مردان در دور پنجم مقابل میکائیل مارکو از قرقیزستان و در دور ششم برابر هاندسزار ادو از ترکمنستان به تساوی رسید. مقصودلو تاکنون ۳.۵ امتیاز دارد.  استاد بزرگ پویا ایدنی هم در دور پنجم برابر استاد بزرگ گانگولی هندی پیروز شد و در دور ششم مقابل دوئو تین های به تساوی رسید. ایدنی نیز تاکنون ۴.۵ امتیاز در بخش استاندارد کسب کرده است. تاکنون پویا ایدنی در رده چهارم (هم امتیاز با رده سومی) و پرهام مقصودلو در رده سیزدهم (هم امتیاز با نفر دوازدهم) قرار دارند. سارا خادم الشریعه در رده دهم بخش زنان(هم امتیاز با نفر ششم) و میترا حجازی پور در رده پانزدهم ( هم امتیاز با نفر سیزدهم) قرار دارند. رقابت‌های شطرنج بخش استاندارد بازی‌های داخل سالن آسیا از پنج‌شنبه آغاز  و دور هفتم و پایانی فردا یکشنبه پیگیری می شود.


*کیک بوکسینگ:
نخستین روز از رقابت‌های کیک بوکسینگ پنجمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی آغاز شد و نمایندگان ایران در بخش‌های مختلف کیک لایت و فول کنتاکت به مصاف رقبای خود رفتند.
مصطفی پورفرج در وزن ۶۹- کیلوگرم و در بخش کیک لایت با حبیب مورتادهای عراقی مبارزه کرد و دو بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.

حسین کرمی دیگر نماینده ایران در وزن ۷۵- کیلوگرم بود که در بخش فول کانتکت با عظمت کودابیردیف قرقیزستانی مبارزه کرد و سه بر صفر پیروز شد و به مرحله بعد راه یافت.

فاطمه علیزاده  نیز نماینده دختران کیک بوکسینگ ایران در وزن منهای ۵۶ کیلوگرم بود که در بخش فول کانتکت باید با میجگونا سامادوا تاجیکستانی مبارزه می کرد که به دلیل عدم حضور حریفش بر روی رینگ پیروز شد و به دور بعد راه یافت.

دیگر نماینده ایران در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم و در بخش کیک لایت زینب جباری بود که با سارا خامزینا قزاقستانی مبارزه کرد و در سه راند حریف خود را با حساب سه بر صفر پیروز شد و به دور بعدی راه یافت.

شهناز میرحیدری هم در وزن ۶۰- کیلوگرم مقابل چنگ یو از چین تایپه قرار گرفت و ۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.

رقابت های کیک بوکسینگ بازی های داخل سالن آسیا از امروز آغاز و تا چهارم مهرماه ادامه دارد.


*سوارکاری:
مرحله فینال مسابقات پرش با اسب بازی های داخل سالن از ساعت ۱۳ امروز (شنبه) به وقت ایران در شهر عشق آباد آغاز شد. داود پوررضایی و امیرحسین حبیبی دو شرکت کننده ایرانی در فینال بودند که پوررضایی با ثبت ۷۰.۱۱ صدم ثانیه و بدون خطا و حبیبی هم زمان ۸.۶۹.۲۰ را ثبت کرد و ۴ خطا داشت. پوررضایی در مرحله بعدی زمان ۴۱.۸۶ ثانیه را ثبت و باز هم خطایی نداشت و در نهایت سوم شد. پوررضایی حریفان قدری از عربستان، قطر، سوریه و قزاقزستان داشت. برای اولین بار سوارکاران ایرانی با اسب های خود در مسابقات شرکت کردند و توانستند برای اولین بار در یک مسابقه در سطح آسیا مدال کسب کنند.


*شنا:
در ادامه رقابت‌های شنای بازی‌های داخل سالن ترکمنستان مهدی انصاری و تیم شنای ایران از کسب مدال باز ماندند.  در آخرین مسابقه شنای رشته چهار در ۱۰۰ متر آزاد تیمی، تیم شنای ایران متشکل از غلامپور، یاوری، قندچی و قره‌حسنلو با رقبای خود از ۷ کشور شرکت کننده  برای کسب مدالهای سه گانه به رقابت پرداختند. شناگران ایرانی، با کسب رکورد ۳ دقیقه و ۱۹ ثانیه و ۹۸ صدم ثانیه در مکان ششم این رشته قرار گرفتند. تیم شنای ایران صبح امروز و در مرحله مقدماتی این رشته، رکورد ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه را ثبت کرده بود. همچنین مهدی انصاری شناگر تیم ملی ایران نیز در ۱۰۰متر پروانه ششم شد و از کسب مدال باز ماند. به دلیل حضور در فینال ماده ۱۰۰ متر پروانه، انصاری برای کسب مدال از شرکت در فینال ماده ۵۰ متر قورباغه انصراف داد.


*دوچرخه سواری:
در فینال ماده کایرین دوچرخه سواری بازی های داخل سالن آسیا محمد دانشور و محمود پراش با  دو رکابزن قزاق  و دو رکابزن تایلند رقابت کردند.
 درپایان محمد دانشور مدال برنز گرفت. محمود پراش چهارم شد.
در پایان رقابت اومنیوم دوچرخه سواری بازی های داخل سالن آسیا، محمد گنج خانلو در ماده دور امتیازی دوم شد.
 او پس از پشت سر گذاشتن رقابت در چهار ماده اسکرچ، تمپو، دور حذفی  و دور امتیازی ۱۲۲ امتیاز به دست آورد و  مقام چهارم  اومنیوم را کسب کرد.


*وزنه برداری:
رقابتهای دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری بازی های داخل سالن آسیا برگزار شد و سهراب مرادی ضمن رکورد شکنی عنوان قهرمانی را به دست آورد.
مرادی در یک ضرب ۱۸۵ کیلوگرم  و در دوضرب ۲۲۸ کیلوگرم و در مجموع ۴۱۳ کیلوگرم را به ثبت رساندو قهرمان  شد.
مرادی در یک ضرب ۱۸۵ کیلوگرم  را ثبت کرد و اول شد.
یک ضرب:
سهراب مرادی به عنوان آخرین وزنه بردار بر روی تخته آمد و در اولین حرکت ۱۷۶ کیلوگرم را بالای سر برد.
 برای کسب عنوان نخست یک ضرب رقابت بین سهراب مرادی  و وزنه بردار ازبک بود.
 سوبیروف  در اولین حرکت ۱۷۵ کیلوگرم را زد اما در دومین حرکت ۱۸۰ کیلوگرم را انداخت.
مرادی در دومین حرکت ۱۸۱ کیلوگرم را نیز به خوبی مهار کرد.
وزنه بردار ازبک هم در سومین حرکت ۱۸۱ کیلوگرم را ثبت کرد.
ملی پوش ایران در آخرین حرکت پشت وزنه  ۱۸۵ کیلوگرم قرار گرفت که آن را نیز بالای سر برد.
دوضرب:
سهراب مرادی  آخرین وزنه برداری بود که بر روی تخته آمد و در نخستین حرکت ۲۲۰ کیلوگرم را از پشت انداخت.
او در دومین حرکت دوباره باید ۲۲۰ کیلوگرم را مهار می کرد که موفق عمل کرد و مدال طلای خود را قطعی کرد.
او در سومین حرکت ۲۲۸ کیلوگرم را بالای سر برد  و با ثبت رکورد مجموع ۴۱۳ کیلوگرم رکورد جهان را که ۴۱۲ کیلوگرم بود، شکست.


*بیلیارد:
در ادامه رقابت‌های بیلایرد بازی‌های داخل سالن آسیا ۲۰۱۷ در ترکمنستان، در بخش ناین بال دوبل اسکاتلندی تیم ملی ایران موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی امارات را ۹ بر ۳ شکست دهد و به جمع چهار تیم برتر راه یابد.
تیم دو نفره ایران با ترکیب محمد علی پردل و مهدی راسخی فردا(یک شنبه) در مرحله نیمه نهایی به مصاف چین تایپه می‌رود. پیش از این تیم ایران در مرحله یک هشتم نهایی ۹ بر ۲ مالدیو را شکست داده بود
همچنین در بخش اسنوکر تیمی، ایران موفق شد با شکست افغانستان به دیدار پایانی راه یابد  و برای کسب مدال طلا قطر را پیش رو دارد.


*مدال آوران ایران در پایان روز هشتم به شرح زیر است:
*کشتی سنتی:
زهرا یزدانی- طلا
الهه رضایی- نقره
آسیه شجاعی-برنز
ریحانه شیخیان-برنز
سحر غنی زاده-برنز
محمود پروانه-برنز
محمد غلامی-برنز
عبدالواحد محمدی-برنز


*وزنه برداری:
سهراب مرادی- طلا
*دوچرخه سواری:
محمد دانشور-برنز


*سوارکاری:
داوود پوررضایی-برنز


*مدال آوران ایران از روز نخست بازی‌های داخل سالن تا پایان روز هشتم به شرح زیر است:
* کشتی سنتی:
محمد نادری(کشتی پهلوانی)-طلا
احمدمیرزاپور(کشتی پهلوانی)-طلا
ارشک محبی(کشتی پهلوانی)-طلا
الهه رضایی- نقره
اسماعیل امیری- برنز
حبیب الله ترابی-برنز
عبدالله ایری-برنز
قاسم دزی-برنز
ریحانه شیخیان- دو  برنز
لیلا سیاهوشی-  دو مدال برنز
حامد میرزاپور- نقره
زهرا یزدانی-۱ طلا و ۱نقره

سعیده رحیمی- دو برنز
زهرامحمودی-برنز
زهرامجدی-برنز
لیلا سالاروند-برنز
یاسر محمودی- دو مدال برنز
داوود عوض زاده- برنز
آسیه شجاعی- دو برنز
مریم احمدی-برنز
سحر غنی زاده- برنز
محمود پروانه- برنز
محمد غلامی- برنز
عبدالواحد محمدی-برنز


* تکواندو:
مرجان سلحشور(پومسه)-طلا
مهدی اسحاقی-طلا
مهدی جلالی- طلا
سعید رجبی- طلا
سروش احمدی- طلا
پریسا جوادی- طلا
عرفان ناظمی- طلا
هادی تیران ولی پور-نقره
پومسه تیمی مردان(محمد صادق فتوحی- علی سهرابی-کوروش بختیاری)-نقره
پومسه تیمی زنان(نرگس میناخانی،مرجان سلحشوری، مهسا صادقی)-برنز
کوروش بختیار(پومسه)-برنز
فاطمه مداحی- برنز
طیبه پارسا-برنز


* دوچرخه سواری:
تیم اسپرینت متشکل از محمد دانشور، احسان خادمی  و علی علی عسگری- طلا
محمد دانشور- ۱نقره و ۱برنز
* جوجیتسو:
مسعود حسن زاده- دو مدال نقره
مسعود جلیلوند- طلا وبرنز
سوده کمندانی-برنز


* دو ومیدانی:
حسن تفتیان-طلا
کیوان باقرزاده-پرش ارتفاع-نقره
امیرمرادی-۸۰۰ متر-برنز
حسین کیهانی- برنز
رضا قاسمی-برنز


* موی تای:
علی زرین فر-طلا
کاوه سلیمانی_طلا
هاشم بیگی_طلا
فاطمه یاوری_نقره
سعیده غفاری_نقره
رضا احمدنژاد- برنز
امیر حسین کمره ای- برنز
زهرا بوربور-برنز


* کوراش:
بهزاد وحدانی-طلا
مجتبی زمانی مقدم-نقره
مجتبی نیک  بین-نقره
کامران رستمی-نقره
شایان خیراندیش-برنز
زهرا باقری-برنز
امید تیزتک_برنز
قنبر علی قنبری_برنز
الیاس_علی اکبری-برنز


*بیلیارد:
سهیل واحدی-نقره
* وزنه برداری:
سهراب مرادی- طلا
علی میری-برنز


*سوارکاری:
داوود پوررضایی-برنز

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان