arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

مطهری: وزارت خارجه درباره اظهارات موگرینی اعلام نظر کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس مجلس از وزارت امور خارجه خواست اعلام کند که آیا ایران اعتراضی به روند اجرای برجام داشته یا نه؟

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس گفت: بنا بر اظهارات فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هیچ یک از طرف‌های ایران و ۱+۵ نسبت به روند اجرای برجام اعتراضی نداشته اند. این در حالی است که با توجه به اظهارات صریح آقای ظریف، مقام معظم رهبری و مواردی مثل منع تحریم فروش هواپیما، آمریکا برجام را نقض کرده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه باید روشن کند که آیا با وجود این موارد از نقض برجام، آیا ایران اعتراض داشته یا خیر؟ ما در ایام محرم قرار داریم و شعار امام حسین(ع) این بود که زیر بار ظلم نمی روم. البته همه مسئولان ما منسجم در برابر ظلم مقاومت کرده و می کنند اما در اصل قضیه نقض برجام که برای همه روشن است باید پاسخ روشنی درباره اظهارات موگرینی داده شود.

سلیمی در بخش دیگر از تذکر خود یادآور شد: ما در مجلس قانون اقدام متقابل ایران در اجرای برجام را تصویب کرده‌ایم. چرا به قانون مصوب مجلس عمل نمی شود؟

علی مطهری که اداره بخشی از جلسه امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: ما نیز ار وزارت امور خارجه می خواهیم پاسخ دهد که آیا ایران اعتراضی به روند اجرای برجام داشته یا نه، البته ما هیئت نظارت بر اجرای برجام را هم داریم که انتظار می رود توضیحات شفاف تری ارائه کنند.
نظرات بینندگان