arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

سپاه: حمله ایران به کردستان عراق کذب است/ شورای عالی امنیت ملی: به درخواست بغداد، مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان مسدود شد/ ترکیه هم کردستان عراق را تحریم هوایی کرد

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در رزمایش امنیتی محرم عملیات ترکیبی با حضور یگان‌های پهپادی و موشکی و توپخانه و هوانیروز و زرهی با موفقیت انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ادعای حزب اتحادیه میهنی: سپاه مناطق مرزی کردستان عراق را بمباران کرد 
حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم عراق ادعا کرد ایران شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل را با توپخانه هدف قرار داده است.

به گزارش «انتخاب»، خبرگزاری آناتولی به نقل از حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم کرد عراق مدعی شد: نیروهای ایرانی با توپخانه مناطق کوهستانی به ویژه شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل در نزدیکی مرز ایران را بدون وقفه مورد هدف قرار می دهند.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه: منطقه رزمایش از مناطق مورد علاقه ضدانقلاب در گذشته بود؛ آن منطقه از لوث اشرار و ضدانقلاب پاک شد

در همین حال، فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در رزمایش امنیتی محرم عملیات ترکیبی با حضور یگان‌های پهپادی و موشکی و توپخانه و هوانیروز و زرهی با موفقیت انجام شد.

به گزارش  «انتخاب»، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه رزمایش محرم عنوان داشت: مهمترین هدف ما در رزمایش ایجاد هماهنگی و اجرای عملیات ترکیبی رسته ها با یکدیگر بوده است که به فضل الهی این امر محقق شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تشریح کرد: در این رزمایش علاوه بر اینکه یگان‌های مختلف به تمرین آمادگی های خود پرداختند، هماهنگی آنها با یکدیگر و در شرایط واقعی به نمایش درآمد.

وی افزود: منطقه رزمایش از مناطق مورد علاقه ضدانقلاب در گذشته بوده که با انجام رزمایش ها و عملیات مقتدرانه سپاه در آن منطقه از لوث اشرار و ضدانقلاب پاک شد.

سردار پاکپور در پایان با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه مأموریت های قرارگاه‌های عملیاتی سپاه در برقراری امنیت پایدار مناطق مرزی اظهار کرد: قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه از جمله قرارگاه قدس و حمزه سیدالشهداء (ع) به طور دائم و مستمر در حال انجام عملیات، رزمایش و تمرین آمادگی ها می باشند.
 
تکذیب احضار سرکنسول ایران در اربیل
 
در همین حال، تسنیم نوشت: برخی رسانه‌های خارجی از احضار مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل خبر داده‌ بودند که یک مقام آگاه در سرکنسولگری، این خبر را تکذیب کرده و آن را نادرست خواند.

برخی رسانه‌های اقلیم کردستان عراق و نیز رسانه‌های غربی با انتشار خبری ادعا کرده بودند که اقلیم کردستان عراق مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل را به دلیل آنچه حملات توپخانه‌ای عنوان داشته، احضار کرده است.

ادعای رسانه‌های فوق در حالی است که «رزمایش» امنیتی دفاعی محرم نیروی زمینی سپاه از امروز در استانهای آذربایجان غربی و کردستان آغاز شده است.
 
سردار آسودی: حمله ایران به کردستان عراق کذب و شیطنت رسانه های غربی است

سردار آسودی مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: جدول رزمایش های کشور مشخص است و بر اساس این زمانبندی در حال حاضر نیروی زمینی سپاه در حال اجرای رزمایش در غرب کشور است.
 
به گفته او، حمله ایران به عراق کذب بوده و شیطنت رسانه های غربی برای به حاشیه بردن رزمایش سپاه است.
 
شورای عالی امنیت ملی مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان را مسدود اعلام کرد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به درخواست دولت مرکزی عراق ،کلیه پروازها ی ایران به مقصد فرودگاههای سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری ازفضای کشورمان از مبداءاقلیم کردستان متوقف شد.

کیوان خسروی  با اشاره به برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی که صبح امروز به منظور بررسی درخواست دولت مرکزی عراق در خصوص انسداد مرزهای کشورمان با اقلیم کردستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به موثر واقع نشدن تلاشهای سیاسی خیرخواهانه کشورمان و اصرار مسئولین اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم در این منطقه با درخواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی ایران بر روی پروازهایی که مبداء آن اقلیم کردستان می باشد مسدود گردید.

وی افزود: بر اساس این تصمیم  کلیه پروازهای ایران به مقصدفرودگاههای اقلیم کردستان نیز متوقف شده است.

خسروی در پایان خاطر نشان ساخت: تصمیم های عجولانه برخی مسئولین اقلیم کردستان ضمن محدود نمودن قدرت بازیگری و گفتگوی سازنده کردها در حاکمیت عراق ،امنیت مردم کرد، کشور عراق و منطقه را با چالشهای جدی مواجه خواهد کرد. 
 
ترکیه هم کردستان عراق را تحریم هوایی کرد
 
پس از ایران، شورای عالی امنیت ملی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از این پس آسمان این کشور بر روی هواپیماهایی که به مقصد و یا از مبدا استان کردستان عراق پرواز کنند بسته خواهد بود. 
نظرات بینندگان