arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

قذافی در زیمبابوه آفتابی شد! / شرط قذافی برای کناره گیری از قدرت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارشهای تایید نشده از فرار دیکتاتور لیبی به زیمبابوه و پناهنده شدنش به "رابرت موگابه" رئیس جمهوری این کشور حکایت دارد.

به گزارش انتخاب، مهر به نقل از دیلی میل نوشت، گزارشها از دیده شدن "معمر قذافی" و مقامات رژیمش در فرودگاه بین المللی حراره پایتخت زیمبابوه حکایت دارد.

بر این اساس، قذافی پس از پیشروی انقلابیون در شهر زادگاهش سرت به منظور پناهنده شدن به دوست سابقش "رابرت موگابه" به این کشور گریخته است. دیلی میل به نقل از مخالفان دولت موگابه از ورود قذافی به زیمبابوه با یک جت نیروی هوایی این کشور در روز چهارشنبه گذشته خبر داده است.
 
شاهدان عینی می گویند قذافی به عمارتی در حومه حراره انتقال داده شده و آنها حرکت کاروان محافظان زن وی در این منطقه را دیده اند. گفتنی است پیش از این نیز خبر فرار قذافی و نزدیکان وی به الجزایر منتشر شد، خبری که تایید نشده است.
 
خاطرنشان می شود الجزایر تاکنون شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان نماینده قانونی ملت لیبی به رسمیت نشناخته است.

شرط قذافی برای کناره گیری از قدرت

یک مقام بلند پایه روسی گفت که دیکتاتور لیبی برای اولین‌بار از آغاز انقلاب لیبی تاکنون پیشنهاد کناره‌گیری از قدرت به شرط جانشینی سیف الاسلام را داده است.
فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر نوشت، یک مقام بلند پایه روس ادعا کرد که قذافی برای اولین‌بار از آغاز انقلاب لیبی تاکنون پیشنهاد کناره‌گیری از قدرت به شرط جانشینی سیف الاسلام را داده است.
 
این مقام روس همچنین در گفتگو با روزنامه روسی "کامرسانت" گفت که کشورهای غربی به شکلی جدی در اندیشه یافتن راه‌حلی دربردارنده عفو قذافی و عدم تحت‌پیگرد قرار گرفتن قضایی وی باشد.

این مقام بلند پایه روس توضیح داد که قذافی پیام‌هایی مبنی بر آمادگی کناره‌گیری از قدرت به شرط ارائه تضمین‌های امنیتی نیز داده است.

به گفته این مقام روسی پاریس از این ایده استقبال کرده و با قذافی به توافق رسیده تا در برابر لغو حکم صادره توسط دادگاه جنایی بین المللی قذافی از قدرت کناره‌گیری کند.

در همین راستا روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت که یک مقام بلند پایه در شورای انتقالی لیبی این درخواست قذافی را رد و تاکید کرده است، اینده لیبی قابل مذاکره و گفتگو نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سكوت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
4
مرگ برديكتاتور ....قذافي
linda
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
3
اين قضافي هر بدي داشته باشه يه شرط مهم براي حكومتداري رو داره. خيلي پررويه.. از روم نميره.
نظرات بینندگان