arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

هشدار درباره مصادره کردن دوران دفاع مقدس توسط جریانات سیاسی/ رحیمی: خیانت به کشور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس نسبت به عواقب محدود کردن دوران دفاع مقدس به یک تفکر سیاسی خاص هشدار داد.

به گزارش انتخاب، علیرضا رحیمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افراط و تفریط‌ ها در بررسی ابعاد و زوایای دوران دفاع مقدس، به خبرآنلاین گفت: با وجود آنکه تلاش‌های وسیعی در واکاوی و تحلیل زوایای مختلف جنگ تحمیلی صورت گرفته است اما نمی شود منکر این شد که در برخی زمینه ها نیاز به پرداختن بیشتر در حوزه سینما، ادبیات و ...است. تحلیل وقایع دفاع مقدس و سوال هایی که بعضا در ذهن نسل جوان صورت می گیرد باید بیشتر مورد توجه مسئولان و فرماندهان جنگ قرار بگیرد و روشنگری بیشتری صورت گیرد.
 
هشدار درباره مصادره کردن دوران دفاع مقدس توسط جریانات سیاسی/ رحیمی: خیانت به کشور است

وی با بیان اینکه مصادره کردن سیاسی و جناحی دفاع مقدس مزموم است، بیان کرد: این مسئله مهم ترین آسیب را به همبستگی و وحدت ملی می زند و شکنندگی قابل توجهی را در نسل جوان ایجاد می کند. به تعبیری این خیانت به منافع و امنیت ملی است. اینکه موفقیت های دفاع مقدس را انحصارا به یک جناح یا تفکرخاص محدود کنیم، انتهای کج سلیقگی است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: برخلاف دوره جنگ اکنون در کشور اختلاف دیدگاه و سلیقه وجود دارد و این امری بدیهی است. سیاست هم از این اختلافات مستثنی نیست. اما مهم آن است که این اختلاف نظرها را آنجاهایی که اجماع وجود دارد تسری ندهیم و در مواردی که توافق ملی وجود دارد بهتر است دوجناح کوتاه بیایند چرا که همبستگی ملی دچار آسیب می شود.
نظرات بینندگان