arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶

علم‌الهدی: حاشیه شهر مشهد خانه فساد بود؛ وهابیت آنجا نفوذ داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت:‌ شهرداری مشهد صدر خادمی امام رضا(ع) است، چراکه ایشان اول مالک این شهر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با تقی‌زاده خامسی شهردار جدید مشهد ضمن خیرمقدم به وی با بیان اینکه شهرداری مشهد صدر خادمی امام رضا(ع) است، چراکه ایشان اول مالک این شهر هستند، اظهار کرد: در موضوع فرهنگ شهرنشینی که مقداری در بین مردم مسئله دارد، به این دلیل است که مردم در زندگی خود گرفتار و پریشان هستند.

وی افزود: مردم وقتی گرفتار و پریشان هستند، از خود بی‌خود می‌شوند، همچون کسی که بچه یا پدرش را از دست‌ داده، تعادل روحی ندارد، مردم نیز وقتی گرفتار باشند، تعادل روحی خود را از دست می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی عنوان کرد: وقتی بنا شد بستر زندگی مردم آرامش‌بخش نباشد، در مردم هیچ فرهنگ، تربیت و تذکری اثر نمی‌کند؛ مسئله فرهنگ، مقدم بر ساخت‌وسازهاست اما اگر ساخت و سازی در شهر صورت نگیرد که برای مردم آرامش‌بخش باشد، فرهنگ را نیز نمی‌پذیرند.

علم‌الهدی با بیان اینکه به اعتبار حضور مسؤولان و افراد مؤثر سیاسی و اقتصادی در بالای شهر، در تهران و شهرهای بزرگ، شیب خدمت‌رسانی به بالای شهر است، تبیین کرد: نتیجه این می‌شود که زمان ارائه خدمات به پایین‌شهر که می‌رسد، همه چیز تمام می‌شود؛ در حاشیه شهر مشهد خیابان‌ها آسفالت نبود، کسی که در این منطقه زندگی می‌کند، وسط کوچه‌اش منجلاب آلوده است و فرزندش محل تفریح ندارد، این فرد دیگر تعادل فکری ندارد که بخواهد فرهنگ را بپذیرد.

وی به شرایط موجود در حاشیه شهر اشاره کرد و متذکر شد: حاشیه شهر کانون فسق، فجور و خانه مفاسد اخلاقی بود، محلی که افرادی اسلحه جمع کرده بودند و به‌ صورت خریدوفروش قاچاق انجام می‌شد، وهابیت نفوذ کرده بود و برای شهر خطر امنیتی ایجاد کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه جمع همه این مفاسد باعث شد حاشیه شهر بدترین نقطه به لحاظ فرهنگی شود، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 93 به مشهد مشرف شدند، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله صافی گلپایگانی به رهبری گفتند مشهد در حال تبدیل‌ شدن به پایگاه وهابیت است که در حال استفاده از شرایط نابسمان حاشیه شهر هستند؛ به دستور مقام معظم رهبری، ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر تشکیل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: سپاه پاسداران، شهرداری، سازمان تبلیغات و مرکز رسیدگی به امور مساجد در این ستاد جمع شدند تا هر اقدامی شکل گرفت به‌ صورت هماهنگ انجام شود.

علم‌الهدی افزود: آقای مرتضوی با توان خود وارد کار شد و واقعاً شیب شهر را به سمت حاشیه شهر عوض کرد، خیابان‌ها آسفالت شد، آقای مرتضوی از بالای شهر به پایین‌ شهر آمدند و ظاهر حاشیه شهر از آن شکل نابسامان درآمد؛ از این نقطه، زیرساخت‌های فرهنگی مثل مسجد و سالن‌های ورزشی با کمک سپاه و شهرداری ایجاد شد.

وی به تغییر ظاهر حاشیه شهر و آبادانی این مناطق اشاره و بیان کرد: به فاصله کمتر از 6 ماه، حاشیه شهر تبدیل به منطقه‌ای آباد شد و دستگاه‌های امنیتی نیز مظاهر جرم و فساد را جمع کردند؛ با اصلاحی که در آن منطقه صورت گرفت، شهر از بسیاری مشکلات نجات پیدا کرد.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه اگر مرکز زندگی مردم بهبود پیدا کند، شهر تغییر پیدا می‌کند، متذکر شد: شهردار مشهد عضو قطعی ستاد ساماندهی حاشیه شهر است؛ حضور شما در این ستاد هم نشان از اهمیت دادن شما به نهادی است که مقام معظم رهبری به تشکیل آن امر کردند و هم قضیه برای شما ملموس می‌شود تا در موضوعاتی که از نظر شهرداری باید توسعه پیدا کند، اطلاع پیدا کنید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: شما را حضرت برای خدمت پذیرفتند که شهردار مشهد شدید، امیدواریم خداوند به شما در این خدمت‌رسانی توفیق دهد.
نظرات بینندگان