arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

ابتکار: علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از «ازدواج کودکان» پیش‌قدم شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: گزارش‌هایی ارائه شده مبنی بر اینکه دریافت برخی هزینه‌های درمان از مادران باردار در سیستان و بلوچستان آنها را دچار مشکل کرده است که این موضوع را از طریق وزارت بهداشت پیگیری و مشکل مادران باردار استان را برطرف خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشستی خبری بیان کرد: در زمینه ارائه خدمات اولیه بهداشتی به ویژه به مادران و زنان باردار در سیستان و بلوچستان پیشرفت‌های زیادی در دولت یازدهم انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: در بحث خدمات درمانی و امکانات بهداشتی حتی در شهرهای فاقد بیمارستان شاهد پیشرفت‌های زیادی هستیم به ویژه خدمات درمانی که با کیفیت بالا در اختیار مادران و زنان قرار گرفته است.

ابتکار اظهار کرد: اقدامات ارزنده‌ای توسط دولت یازدهم برای توسعه کارآفرینی زنان در معرض آسیب و تحصیل کرده انجام شده،  همچنین با توجه به بحث بهداشت، آموزش، اشتغال، هنر و ورزش زنان و بانوان شاهد پیشرفت‌های زیادی در کل کشور و در سطح بین‌المللی بودیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است تا پایان دولت دوازدهم 30 درصد از مناصب دولتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه دستورات لازم به تمام بخش های مدیریتی کشور ابلاغ شده است تا از ظرفیت بانوان در مناصب دولتی استفاده کنند.

ابتکار گفت: با گذشت چهار سال شاهد بهبود وضعیت زنان در شاخص‌های مختلف از جمله بهبود وضعیت سواد و آموزش دختران بازمانده از تحصیل هستیم به طوری که جمعیت دختران و نوجوانان بازمانده از تحصیل به شکل چشمگیری رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در واگذاری مناصب دولتی به بانوان در کشور پیشرو است انتظار می رود نسبت به سایر استانها زودتر بتواند برنامه دولت را محقق کند.

وی ادامه داد: مشارکت بانوان سیستان و بلوچستان در عرصه سیاسی و اجتماعی به ویژه در شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار چشمگیر است.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به نشست خود با علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این نشست تصمیمات بسیار خوبی در مورد جلوگیری از ازدواج دختران در سنین پایین اتخاذ شد.

وی بیان کرد: با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی می توان از ازدواج دختران در سنین پایین جلوگیری کرد که علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در این زمینه پیش قدم شده‌اند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به زنان بدسرپرست و خود سرپرست نیز گفت: دولت در تلاش است تا با ارائه تسهیلات و تقویت مشاغل خانگی در این زمینه گام های موثری برای این افراد بردارد.

نظرات بینندگان