arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

مصر پروازهای این کشور به اربیل را معلق کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصر در پاسخ به درخواست دولت مرکزی عراق برای تعلیق تمامی پروازها به مقصد اربیل مرکز اقلیم کردستان پروازهای خود را به تعلق در آورد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک عربی، منابع مطلع درهواپیمایی مصر گزارش دادند که در اعتراض به همه پرسی اقلیم کردستان، شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد از روز جمعه پروازهای این شرکت به منطقه کردستان عراق و بالعکس متوقف خواهد شد.
 
حیدر العبادی نخست وزیرعراق به مسعود بارزانی رئیس منطقه اقلیم کردستان عراق هشدار داد که ظرف ۷۲ ساعت کنترل فرودگاه ها را تحویل دولت مرکزی دهد.
 
وی عصر سه شنبه در کنفرانس هفتگی خود در بغداد اعلام کرد که شورای وزیران این کشور تصویب کرده در صورت عدم واگذاری کنترل فرودگاه های اقلیم کردستان به دولت فدرال ظرف سه روز، پروازهای بین المللی از مبدا اقلیم و به مقصد آن ممنوع شود.
 
اقلیم کردستان روز چهارشنبه اعلام کرد که ضرب الاجل دولت عراق را نمی پذیرد و در واکنش به پاسخ اقلیم کردستان، دولت عراق نیز تصمیم به لغو پروازهای بین المللی به اربیل را گرفت.
بغداد هفته پیش از کشورهای جهان خواسته بود که انجام پروازهای بین المللی به مقصد یا از مبدا فرودگاه های اربیل و سلیمانیه را در کردستان عراق متوقف کنند. بغداد همچنین از کشورهای همسایه خواسته تا در صورتی که دولت اقلیم کنترل ایستگاه های مرزی خود را به دولت مرکزی تحویل ندهد، مرزهای خود با کردستان عراق را ببندند.
 
همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی عراق و قوانین بین المللی، دوشنبه هفته جاری در مناطقی از شمال عراق (استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین) برگزار شد.
برچسب ها: اربیل ، مصر
نظرات بینندگان