arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰

اوضاع 100 متري ها در بازار مسکن

هيچ خريداري در بازار مسکن نيست که در ازاي پرداخت مبلغ اندک از دريافت يک واحد مسکوني با ارزش بيشتر، ذوق زده نشود، اما مساله اين است که در واقعيت چنين اتفاقي نمي افتد البته از جانب فروشنده ها زيرا معمولادر بازار معاملات ملکي خريداراني هستند که با کمترين بودجه قصد دارند بهترين واحد را خريداري کنند و مشاوران املاک ادعاي اين دسته از متقاضيان را به اصطلاح «جيب خالي پز عالي» تعريف مي کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد نوشت: هيچ خريداري در بازار مسکن نيست که در ازاي پرداخت مبلغ اندک از دريافت يک واحد مسکوني با ارزش بيشتر، ذوق زده نشود، اما مساله اين است که در واقعيت چنين اتفاقي نمي افتد البته از جانب فروشنده ها زيرا معمولادر بازار معاملات ملکي خريداراني هستند که با کمترين بودجه قصد دارند بهترين واحد را خريداري کنند و مشاوران املاک ادعاي اين دسته از متقاضيان را به اصطلاح «جيب خالي پز عالي» تعريف مي کنند.
    
    
    ادعاي خريد 100 متري نوساز با 180 ميليون تومان
    يکي از مشاوران املاک فعال در خيابان بلوار فردوس در اين باره به «دنياي اقتصاد» گفت: در حال حاضر نزديک به 30 درصد از خريداران در بازار مسکن به دنبال واحدهاي 100 متري هستند البته اغلب اين دسته از متقاضيان بودجه کافي براي خريد ندارند چرا که آنها با مبلغي حدود 180 ميليون تومان تصميم دارند واحدي 100 متري با امکانات کامل را خريداري کنند در حالي که اين امري محال است.
    وي درباره وضعيت قيمت هاي پيشنهادي فروش افزود: اکنون قيمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در بلوار فردوس غرب و شرق بين 2 ميليون و 200 هزار تا 3 ميليون و 300 هزار تومان از سوي مالکان پيشنهاد مي شود و اين نرخ ها بيانگر اين مساله است که خريداران با 180 ميليون تومان نمي توانند واحد دلخواه خود را خريداري کنند. طاهرخاني درباره خواسته متقاضيان اظهار کرد: هنگامي که خريداران متوجه مي شوند که با اين ميزان بودجه نمي توانند واحدي را خريداري کنند قصد دارند واحدي چند سال ساخت را خريداري کنند که در اين مرحله هم با مشکل مواجه مي شوند چراکه مالکان اين دسته از واحدها از فروش واحدهاي خود امتناع مي کنند. اين مشاور املاک درباره قدرت خريد متقاضيان در بازار خريد واحدهاي مسکوني محدوده بلوار فردوس، تاکيد کرد: اين روزها حدود 70 درصد از مشتريان در بازار با بودجه کمتر از 180 ميليون تومان، 20 درصد بر پايه 200 ميليون تومان و 10 درصد با قدرت خريد واحدهاي مسکوني بالاي 200 ميليون تومان اقدام مي کنند.
    
    30 درصد خريداران به دنبال واحدهاي 100 متري
    در خيابان اميرآباد 30 درصد از خريداران در جست وجوي واحد 100 متري براي خريد هستند اما اکثريت متقاضيان با بودجه 100 تا 150 ميليون تومان در نظر دارند صاحبخانه شوند. بنگاهداري قيمت پايه آپارتمان هاي نوساز در خيابان اميرآباد را بين 2 ميليون و 900 هزار تا 3 ميليون و 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: آخرين باري که بازار معاملات ملکي با رونق خوبي مواجه بود، مربوط به سال گذشته است.
    کاکائي در رابطه با ميزان ساخت و سازهاي واحدهاي مسکوني در خيابان اميرآباد اذعان کرد: در حال حاضر 50 درصد از ساخت و سازها مختص واحدهاي کمتر از 100 متر مربع و 50 درصد مابقي بين 100 تا 250 متر مربع است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
3
چه خبر ه 4 سال بیش یک ساختمان دو طبقه می ساختی 70 میلیون حالا یک خونه معمولی دوبلکس در شهرستان با زمین 130 میلیون حالا جوان چطور میره ازداوج کنه یک ابارتمان 50 متری 50 میلیون 100متری در شیراز 120
میلیونم نداره میره معتاد میشه
ايران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
0
0
مقصراصلي شماتهراني ها هستيد كه به هرقيمتي حاضريد خريد كنيد وگرنه خدا وكيلي نصف اين پولي راكه ازشماميگيرند هزينه تمام شده ساخت آپارتمان ميكنند.
نظرات بینندگان