arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

رحمانی فضلی: خط و مشی دولت در اقدامات اجرایی، اعتدال است/ اقتصاد مقاومتی کماکان اولویت دولت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: از هر اندیشه‌ی سیاسی در دولت استفاده می‌کنیم ولی خط و مشی ما در اقدامات اجرایی، اعتدال است و استانداران باید سیاست اعتدال را سرلوحه‌ی کارهای خود قرار دهند.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم "قدردانی از اسماعیل‌ جبارزاده و معارفه‌ مجید خدابخش به عنوان استاندار آذربایجان‌ شرقی" اظهار کرد: در ایامی قرار داریم که در اعتقادات مردم تاثیر دارد. عاشورا عصاره‌ی زندگی و تجلی فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و صحنه‌ی وصال و بقاست.
 
وزیر کشور: خط و مشی دولت در اقدامات اجرایی، اعتدال است/ اقتصاد مقاومتی کماکان اولویت دولت است
 
وی ادامه داد: ایام محرم یادآور تجدید میثاق با آرمان‌هایمان است؛ همه‌ی ما باید بدانیم که تعهد داریم و باید بدان پایبند باشیم.
 
وی با بیان اینکه دکتر روحانی در جلسه‌ی امروز به مردم آذربایجان شرقی سلام رسانده و برای مسئولان این استان آرزوی توفیق کرده است، خاطرنشان کرد: چهار سال قبل در چنین روزهایی بود که آقای جبارزاده را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی کردیم و با همکاری تمامی مسئولان، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس، امروز از چهار سال گذشته به نیکی یاد می‌کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید گام‌هایمان استوار باشد، بیان کرد: آذربایجان شرقی را استانی موفق ارزیابی می‌کنیم چرا که آقای جبارزاده با همکاری و هماهنگی با مسئولان توانست پروژه‌های خوبی اجرا کرده و سیاست‌های دولت را در استان اجرایی کند.
 
وزیر کشور با اشاره به انتصاب جبارزاده به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور، اعلام کرد: معاونت  سیاسی وزیر کشور پست مهمی است که در خصوص انتصابات استانداران، فرمانداران و سایر مسائل سیاسی نقش دارد.
 
وی با اشاره به اینکه آقای خدابخش استاندار موفقی در اردبیل بود، گفت: او توانست با رعایت اعتدال برنامه‌های دولت را در استان اردبیل اجرایی کند.
 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در انتخاب استانداران سعی کردیم از استاندارانی که قبلا با آنان کار کردیم، استفاده کنیم چرا که سیاست‌های دولت را می‌دانند و کارها را بهتر و با سرعت بیشتر پیش می‌برند.
 
وی با تاکید بر اینکه ایجاد هماهنگی و همدلی در استان برای پیشبرد اهداف ضروریست، اعلام کرد: امیدوارم کماکان هدایت‌های حجت الاسلام آل هاشم و همدلی و همراهی نمایندگان مجلس و سایر دستگاه‌ها از مجموعه‌ی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داشته باشد.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین  نقش قوه‌قضائیه در بسترسازی برای پیشبرد اهداف بسیار مهم است. امیدوارم این استان که جایگاه مهمی در کشور دارد، گام‌های محکم‌تری بردارد.
 
وی با بیان اینکه رئیس جمهور سیاست‌های دولت را به وزرا ابلاغ کرده است، گفت: همچنین روحانی از من خواسته است که برنامه‌ها را شاخص بندی کرده و به استانداران ابلاغ کنم.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کماکان اولویت اصلی دولت است، اظهار کرد: طبق برنامه در نظر داریم اقتصاد مقاومتی در این دوره به جایگاه موثر و روشنی برسد.
 
وی با بیان اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اولویت دوم دولت است، گفت: آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که برای ساماندهی این آسیب‌ها تلاش خواهیم کرد. البته آذربایجان شرقی از این حیث استان موفقی است.
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه همه چیز حول محور امنیت می‌چرخد، اعلام کرد: امنیت زیرساخت و بستر ساز تمامی اقدامات است که باید آن را تقویت کنیم تا مردم به صورت مستمر احساس امنیت کنند.
 
به گفته‌ی وی، صیانت از آزادی فردی، حمایت از فعالیت تشکل‌ها و احزاب و برگزاری انتخابات باشکوه از دیگر برنامه‌های دولت است.
 
وی با بیان اینکه به حوزه‌ی فرهنگی اعتقاد داریم، گفت: ما هرچه داریم از اصول انقلاب و اعتقادات دینی‌مان است.باید از هویت انقلابی و علت وجودی‌ خودمات صیانت کرده و آن‌ها را تقویت کنیم. همچنین ضرورت دارد با تمامی امکانات، اعتقادات قلبی و اصول و اندیشه‌ی الهی کارها را پیش ببریم.
 
وزیر کشور با بیان اینکه استانداران باید استاندار همه‌ی مردم باشند، به خدابخش توصیه کرد که از توان مردم، ظرفیت نخبگان، توان نمایندگان دلسوز استان و ... برای اجرایی کردن برنامه‌های دولت استفاده کند.
 
وزیر کشور با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت کشور، اظهار کرد: ایران در حالی امن‌ترین کشور منطقه است که بالاترین تهدیدات بین‌المللی به سمت این کشور است. همگان سخنان تهدیدات‌آمیز و جاهلانه‌ی رئیس جمهور آمریکا را شنیدند. جنگ تحمیلی، گروه‌های تروریستی همچون طالبان و داعش همگی تهدیدات کشورهای استعمارگر است.
 
وی با بیان اینکه دشمنان توطئه‌ی تغییر مرزها را در سر می‌پرورانند، تصریح کرد: می‌خواهند هویت و آزادی دنیای اسلام را از بین ببرند که ایران به عنوان کشوری در ثقل خاورمیانه ۳۹ سال است که تهدیدات را خنثی کرده و بعد از این با تکیه اراده‌ی مردم مسلمان موفق خواهیم شد.

در این مراسم رحمانی فضلی حکم استانداری آذربایجان شرقی را به "مجید خدابخش" اعطاء کرد و از زحمات چهار ساله "اسماعیل جبارزاده" در آذربایجان شرقی قدردانی کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان