arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

شمارش معکوس برای پایان ضرب‌الاجل سه روزه بغداد/ پروازهای بین‌المللی فرودگاه اربیل از جمعه‌ به حالت تعلیق درمی‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعلام تعلیق پروازهای بین‌المللی فرودگاه اربیل از جمعه‌شب 
مدیر فرودگاه اربیل از تعلیق پروازهای بین‌المللی این فرودگاه از جمعه شب آینده خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، مدیریت فرودگاه «اربیل» اعلام کرد که کلیه پروازهای بین‌المللی این فرودگاه از جمعه‌شب آینده، به حالت تعلیق درخواهد آمد.

پایگاه خبری «الحدث» با انتشار این خبر نوشت که این اقدام پس از پایان ضرب‌الاجل سه‌روزه بغداد به اربیل مبنی بر تحویل آن به دولت مرکزی، صورت می‌گیرد.

هیات دولت عراق، سه‌شنبه گذشته مصوب کرد که اگر فرودگاه‎ها و ورودی‎های هوایی کردستان عراق تا سه روز دیگر تحت کنترل دولت مرکزی عراق در نیاید، پروازهای بین‌المللی در کردستان را ممنوع اعلام خواهد کرد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق که همه‌پرسی کردستان عراق را بر خلاف قانون اساسی عراق می‌داند، اعلام کرد که هیأت دولت موافقت کرد که ورودهای کردستان عراق زیر نظر دولت مرکزی باشد.

اما وزیر حمل‌ونقل منطقه کردستان عراق روز گذشته، در واکنش به ضر‌ب‌الاجل بغداد برای تحویل فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه، این اقدام را غیرقانونی دانست و اعلام کرد که به این ضرب‌الاجل توجهی نخواهد کرد.

«تلار فائق» مدیر فرودگاه بین‌المللی اربیل نیز گفت: سازمان هواپیمایی عراق، آن‌گونه که باید، به وظایف و مسئولیت‌هایش عمل نمی‌کند و تصمیم بغداد برای تعلیق پروازها غیرقانونی است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان