arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

عضو حزب موتلفه: برای تربیت نیرو مدرسه ساخته‌ایم

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با نقش حزب موتلفه برای کادرسازی، گفت: موتلفه اسلامی در زمینه کادرسازی گام‌هایی برداشته و مدارسی در این زمینه برای تربیت این نوع نیروها در سطوح متوسطه و دبیرستان دایر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه متاسفانه احزاب در زمینه کادرسازی امکانات لازم را در اختیار نداشته و هدفگذاری در کار تشکیلاتی به نحو مطلوب وجود ندارد، تاکید کرد: تربیت نیروها به دست برخی مراکز آموزشی سپرده می‌شود که نه تنها محصول آنها برای نیاز آینده کشور کافی نیست بلکه دانشگاه‌ها هم نمی‌توانند نسل جوان هم‌تراز انقلاب تربیت کنند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه باید بررسی شود چرا با یک دولت و جامعه اسلامی بعد از ۴۰ سال موانعی بر سر راه ما برای اسلامی شدن نظام و جامعه وجود دارد، گفت: در درجه اول باید به ضعفی که در کار فرهنگی در جامعه و تلاش دشمنان در جهت فاصله گرفتن  نسل جوان از مسیر اهداف انقلاب و نهایتاً تهاجم فرهنگی غرب برای دور کردن جامعه و نظام در عمل به اسلام وجود دارد، توجه کرد، چون از جمله مباحثی است که در حوزه  فرهنگ و سیاست به عملکرد دستگاه‌ها که نقش تربیت نسل انقلابی را دارند، مربوط می‌شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: در آغاز سال تحصیلی باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد که آیا نسلی را که برای آینده انقلاب  پرورش می‌دهیم، در تراز انقلاب تربیت می‌شود و می‌تواند اهداف آن را به ثمر برساند، یا اینکه در حال تربیت نسلی هستیم که تعهدی به این مسائل ندارد.

چرا ما نیروی‌های هم تراز انقلاب را به اندازه تربیت نمی‌کنیم

وی با تاکید بر کادرسازی برای مدیریت‌ کشور اظهار داشت: باید بررسی شود که در نظام آموزش عالی برای کادرسازی و تربیت نیرو برای مدیریت انقلابی چه باید کرد و چه کسانی مسئولند و چرا ما نیروی هم تراز انقلاب را درست و به اندازه تربیت نمی‌کنیم که این مسئولیت‌ها را به آنها بسپاریم و بتوانند اهداف را محقق کنند. همچنین باید مشخص شود که نقش احزاب در زمینه تربیت نسل انقلابی چیست و چرا احزاب نمی‌توانند کادرسازی انجام دهند.

ترقی در زمینه چگونگی کادرسازی و جوانگرایی و موثر واقع شدن جوانان، گفت: برای رسیدن به اهداف انقلابی نباید رفتار و کارکرد انقلابی را فراموش کنیم. طبیعی است که نسل‌های بعدی که تربیت می‌شوند باید براساس روحیه انقلابی آموزش ببینند و کارها به دست چنین افرادی سپرده شود تا بتوانند اهداف انقلاب اسلامی را در این فرآیند محقق کنند. بنابراین اگر بر این اساس نیروها تربیت شوند، باید آرمان و ارزش‌های انقلاب را مانند نسل اول درک کرده و متوجه آن باشند و همچنین انگیزه لازم برای رسیدن به آرمان‌ها را در خود تقویت کنند.

احزاب در زمینه کادرسازی امکانات لازم را در اختیار ندارند

وی با بیان اینکه متاسفانه احزاب در زمینه کادرسازی امکانات لازم را در اختیار ندارند و هدف‌گذاری در کار تشکیلاتی به نحو مطلوب وجود ندارد، افزود: تربیت نیروها به دست برخی مراکز آموزشی سپرده می‌شود که نه تنها محصول آنها برای نیاز آینده کشور کافی نیست، بلکه متاسفانه دانشگاه‌ها هم نمی‌توانند نسل جوان هم‌تراز انقلاب تربیت کنند و چنین اشکالی به مدارس هم وارد است که نه در متون و نه در محتوا و روش‌های تربیتی هیچ‌کدام موثر واقع نمی‌شوند.

ترقی گفت: اگر برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که در مسیر کادرسازی حرکت می‌کنند، ایجاد نشود ما با فقدان جدی نیروی کارآمد و متناسب با انقلاب مواجه می‌شویم. بنابراین سرمایه‌گذاری در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درباره چگونگی گام برداشتن احزاب برای تربیت نیروها گفت: در بعضی از کشورها احزابی که توانستند به کادرسازی بپردازند، دارای مدرسه و دانشگاه و حزب هستند و عناصری که وابسته به آن است علاوه بر مطالعات و یا تخصص‌هایی که در دانشگاه کسب می‌کنند، برای اداره و مدیریت کشور به کار گرفته می‌شوند که افراد در این نوع مدرسه‌های حزبی از نظر ایدئولوژیکی، کارآمدی، تسلط بر اهداف و آرمان‌های نظام به گونه‌ای تربیت می‌شوند که عملکرد آنها  مکمل بر اطلاعات و آگاهی‌های آکادمیکی که دارند، است و کمبودها و کاستی‌های خود را برای ایفای نقش حوزه مدیریتی در حزب تامین می‌کنند.

ترقی در رابطه با توان کادرسازی احزاب در ایران گفت: اگر نظام و دولت‌ها برایشان تربیت چنین نیروهایی دارای اهمیت و  مشارکت سیاسی مردم در عرصه سیاسی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر باشد و تربیت نیرو برای کشور یک ضرورت محسوب شود، قطعاً احزاب می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند، بنابراین باید به آن توجه شود چرا که نمی‌شود فرد را از پشت میز دانشگاه به یکباره به مسئولیت اجرایی برد و انتظار داشت که آنها از پس مسئولیت‌ها به خوبی برآیند.

لازمه کادرسازی تقویت احزاب است

وی بیان اینکه لازمه کادرسازی این است که احزاب را تقویت کنیم و به آنها ماموریت دهیم که این وظیفه را باید دانشگاه‌ها به دوش بکشند، ادامه داد: با منابع مالی که در اختیار احزاب  می‌گذاریم، آنها می‌توانند از مربیان و اساتید مناسب و از فضای لازم برای تربیت این نیروهای سیاسی و اجتماعی برخوردار شوند. تا وقتی مردم به نامزدهای احزاب در انتخابت‌ها رای می‌دهند نامزد آنها در حوزه قانونگذاری و اجرایی تربیت شده باشند نه اینکه وقتی از مردم رای گرفتند تازه به دنبال نیرو بروند و از حزب و جریان‌ها قرض گیرند تا کادر مورد نیاز خود را تامین کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با نقش حزب موتلفه برای کادرسازی، گفت: موتلفه اسلامی در زمینه کادرسازی گام‌هایی برداشته و مدارسی در این زمینه برای تربیت این نوع نیروها در سطوح متوسطه و دبیرستان دایر کرده است، اما  باید در سطوح بالاتر هم بتوانیم اقداماتی داشته باشیم که یقیناً این کمبود با تامین منابع مالی برطرف می‌شود و همچنین برای تربیت نیرو جلسات کانون‌های حزب، موثر است اما برای کادرسازی کفایت نمی‌کند.

برگزاری کنگره موتلفه در سال ۹۷

ترقی در انتها با اشاره به فعالیت‌های حزب موتلفه گفت: اجلاس دبیران استان‌ها به صورت مستمر و ماهانه تشکیل شده و مسائل مهم روز مورد بحث قرار می‌گیرد و همچنین کنگره حزب موتلفه در سال ۹۷ برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان