arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰

پزشکان آلماني از سگ براي تشخيص سرطان ريه بهره مي برند

پزشکان آلمانی با استفاده از سگ های آموزش دیده جرمن شپرد و نسل دیگری از سگ های آلمانی و اتریشی که در تشخیص بو بسیار قوی هستند، به دنبال ابداع سلاحی سری برای تشخیص سرطان ریه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پزشکان آلمانی با استفاده از سگ های آموزش دیده به دنبال تشخیص سرطان ریه هستند.

به گزارش انتخاب، پزشکان آلمانی با استفاده از سگ های آموزش دیده جرمن شپرد و نسل دیگری از سگ های آلمانی و اتریشی که در تشخیص بو بسیار قوی هستند، به دنبال ابداع سلاحی سری برای تشخیص سرطان ریه هستند.

در این برنامه تحقیقاتی با استفاده از نمونه هایی از تنفس افراد مبتلا به سرطان ریه به این سگ ها آموزش داده می شود تا بتوانند به بوی تنفس سرطان ریه آشنا شوند و بتوانند آن را تشخصیص دهند.این برنامه تحقیقاتی توسط متخصصان بیمارستان شیلرهوف آلمان در شهر لوفنگن در حال انجام است.

متخصصان می گویند آمار تشخیص نمونه های بافت های آلوده سرطانی توسط سگ ها در این مرکز تحقیقاتی در بین دویست نمونه تاکنون نود درصد مثبت بوده است. انوله بودیکر متخصص و جراح در بیمارستان شیلرهوف می گوید آمار تشخیص سرطان ریه در نمونه به دست آمده از تنفس بیماران مبتلا به سرطان ریه توسط سگ های آموزش دیده هفتاد و دو درصد بوده است.

وی می افزاید البته عوامل جانبی در بوی حاصل از تنفس افراد در تشخیص سرطان ریه توسط سگ ها تاثیر می گذارد اما اگر افراد سیگار نکشیده باشند یا از نوشیدنی های الکلی استفاده نکرده باشند یا دیگر مواردی باعث اختلال در قدرت بویایی سگ ها نشده باشد ، سگ ها قادر هستند تا سرطان ریه را تشخیص دهند.
نظرات بینندگان