arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶

اکرمی: حق نداریم در روزنامه و غیر روزنامه یکدیگر را تحقیر کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدرضا اکرمی با بیان اینکه امام حسین (ع) سمبل اخلاق، تدبیر و فکر است، تأکید کرد: ما با داشتن حسین بن علی (ع) حق نداریم با هم اختلاف داشته باشیم، حق نداریم با همدیگر تنازع کنیم و حق نداریم در روزنامه و غیر روزنامه همدیگر را تحقیر کنیم.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حرم امام خمینی (س) که با حضور اعضای بیت شریف امام راحل، علما، روحانیون و مردم عزادار برگزار شد، گفت: امروز نمی توانیم بگوییم کربلا یک نقطه جغرافیا و عاشورا یک مقطع از تاریخ است. امام خمینی (س) فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر است.

اکرمی اظهار کرد: حسین بن علی (ع) به دنیای ارتباطات می گوید اگر روزی بناست زندگی کنید، عزیز زندگی کنید؛ والّا مرگ با عزت بر زندگی با ذلت برتری دارد. باید من و شما بنا را بر این بگذاریم که با عزت زندگی کنیم و آرمان داشته باشیم. باید زندگی، اخلاق، اجتماع، فرهنگ و رفتار ما حسینی باشد. امام حسین (ع) می گوید در اقتصاد، فرهنگ و سیاست برای ما آبرو باشید و در اخلاق با ما در ارتباط باشید.

وی گفت: امام حسین (ع) سمبل اخلاق، تدبیر و فکر است. از ماه رجب که از مدینه راه افتاد تا روز عاشورا حتی در بدترین شرایط احساس ضعف، کوچکی و ذلت نکرد؛ حتی به زن و بچه خود فرمود که بعد از من احساس ذلت نکنید. ما در برابر آمریکا، ارتجاع عرب و داعش باید احساس سربلندی، عزت نفس، آبرومندی و اتحاد کنیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما با داشتن این حسین بن علی (ع) حق نداریم با هم اختلاف داشته باشیم، حق نداریم با همدیگر تنازع کنیم و حق نداریم در روزنامه و غیر روزنامه همدیگر را تحقیر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت سجاد (ع) فرمود عموی من تیزهوش، با بصیرت، انسانی فرهیخته و انسانی شایسته بود، فکر بلند، اراده و نیت جامع و کامل داشت. عباس بن علی ۳۴ ساله بود و همسر، فرزند و مادر داشت اما همه را در راه خدا رها کرد و همراه اباعبدالله (ع) از اول وارد شد و تا آخر قرص و محکم ایستاد.

اکرمی با تأکید بر اینکه ما باید در اعتقادات قوی باشیم، ادامه داد: امام راحل تا آخرین لحظه حیات قاطع و قوی ایستاد. من خواهش می کنم بیانیه امام در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را بخوانید که امام چقدر قوی و غنی و قاطع سخن می گوید. ما با داشتن این سرمایه ها چرا باید در مقابل هم باشیم؟ چرا باید علیه همدیگر حرف بزنیم؟ چرا باید به همدیگر توهین کنیم؟
منبع: ایلنا
برچسب ها: اکرمی ، تاسوعا
نظرات بینندگان