arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰

آیت الله موسوی اردبیلی: معلولین امید خود را از دست ندهند

یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه مسئولین باید نسبت به امور معلولین اهتمام بیشتری داشته باشند، گفت: معلولین نباید امید خود را از دست دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه مسئولین باید نسبت به امور معلولین اهتمام بیشتری داشته باشند، گفت: معلولین نباید امید خود را از دست دهند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار صمیمانه با نمایندگان معلولین ایران ضمن تقدیر از برگزاری چنین اردوهایی برای معلولین، تصریح کرد: تمامی کسانی که در حوزه خدمت به معلولین تلاش می کنند از اجر و پاداش عظیمی در نزد خدواند متعال برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه معلولین باید به توانایی های خود اعتقاد و باور پیدا کنند، اظهار داشت: مسئولین هم باید نسبت به امور معلولین اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مرجع تقلید پس از شنیدن مشکلات نمایندگان معلولان ایران در خصوص وضعیت سخت امرارومعاش معلولان گفت: در این زمینه همه جامعه باید درگیر شده و از افرادخیر در این زمینه استفاده شود.

وی ضمن تقدیر و آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای مسئولین و خیرین مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، تصریح کرد: گرچه ممکن است افراد با معلولیت دچار محدودیت هایی شوند اما مهم این است که با ایمان به خدا امید خود را از دست ندهد و برای آینده بهتر خود تلاش نماید.

آیت الله موسوی اردبیلی در پایان با دعای خیر برای همه معولان کشور ابرازی امیدواری کرد که تمام مشکلات افراد دارای معلولیت در سطح جامعه برطرف شود.

*معلولیت پایان زندگی نیست

همچنین در ادامه این دیدار صمیمی محمدرضا قربان زاده از مسئولین اردوی یک روزه معلولین کشور به شهر مقدس قم با اشاره به مشکلات زیادی که معلولان کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند، تصریح کرد: این روحیه باید در همه مردم و معلولین به وجود بیاید که معلولیت پایان زندگی نیست بلکه شروع یک زندگی جدید است.

وی افزود: مسئولین هم باید توجه ویژه ای را به این قشر داشته باشند و گرچه تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته است اما باید اذعان داشت که کافی و در حد مطلوب نبوده است.

نماینده معلولین مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد همچنین با اشاره به نقش مراجع در امید و روحیه بخشی به معلولین گفت: برگزاری اردوهای زیارتی و دیدار با علما و مراجع به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها در جامعه گرچه با مشکلاتی برای مسئولین برگزار کننده و حتی خود معلولین همراه است اما با برگزاری چنین اردوهایی تحول عظیمی در روحیه معلولین دیده می شود که حکایت از لزوم استمرار آن دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در این دیدارها خواهان دعای خیر همه مراجع و علما برای معلولین کشور هستیم، خاطرنشان کرد: مراجع و علما با رهنمودهاو بیانات ارزشمندو اثرگذار خود باید دید جامعه را نسبت به افراد دارای معلولین تغییر داده و مسئولین را به سمت و سوی برطرف کردن هر چه بیشتر مشکلات معلولین ترغیب کنند.

لازم به ذکر است اردوی یک روزه 120 نفری معلولین کشور به شهر مقدس قم پس از دیدار با جمعی از علما و زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به پایان رسید.
نظرات بینندگان