arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶

مجید انصاری: بی‌عدالتی و فساد شباهتی به ارزش‌های عاشورا ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه "حرکت امام حسین (ع) در روز عاشورا برای احیای ارزش‌های بعثت بوده است"، گفت: ارزش‌های بعثت، عاشورا و انقلاب از یک مقوله است اما با کمال تأسف از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در سخنرانی شب عاشورا در حسینیه دارالزهرا (س) اظهار کرد: با کمال تأسف ما امروز از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم و این در حالی است که ارزش‌های بعثت، عاشورا و انقلاب از یک مقوله است و همه ما وظیفه داریم از آن پاسداری کنیم. بی‌عدالتی قضایی، فساد، رشوه، فاصله بیش از حد طبقاتی و وجود فاصله‌های عمیق در جامعه شباهتی به ارزش‌های بعثت و عاشورا ندارد و جامعه حسینی باید از این مشکلات فاصله بگیرد اما این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه خودمان عامل و مطالبه‌گر باشیم. ملاحظه‌گری و در نظر گرفتن منافع شخصی در این مسیر هم همچون گذاشتن شمشیر در حلقوم سیدالشهدا(ع) است.

مجید انصاری: بی‌عدالتی و فساد شباهتی به ارزش‌های عاشورا ندارد 
 
وی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا برای احیای ارزش‌های بعثت بوده است، خاطرنشان کرد: این ارزش‌های بعثت بود که یک جامعه عقب‌مانده را به مدینه فاضله تبدیل کرد. پیام بعثت پیام آگهی است و جامعه متدین جامعه خردگرا و عقل‌بنیاد است اما هر قدر جامعه از خردورزی فاصله بگیرد و خرافات به آن بروز کند اعتقادات و رفتار بی‌اساس و حرف‌های بی‌پایه وجود داشته باشد این جامعه از جامعه بعثت دور می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تعصب به زبان، نژاد، آبا و اجداد را تعصب جاهلی عنوان و خاطرنشان کرد: شاخص فضیلت در نظام ارزشی بعثت، تقوا و نزدیکی به خداست.

انصاری در ادامه اضافه کرد: اگر ولایت اهل بیت با عمل واقعی توأم باشد جامعه از تاریکی، ظلم، استبداد، بی‌عدالتی، رشوه، دروغ، تملغ و چاپلوسی فاصله می‌گیرد و شجاع و راستگو خواهد بود. در چنین جامعه‌ای باید دلسوزانه و با رعایت حدود شرعی عیب برادر مومن را به او متذکر شویم. البته افشاگری، آبروریزی و اشاعه فحشا گناه کبیره است.

وی با بیان اینکه گناهان جلوه‌ای از طغیان در برابر خداست، خاطرنشان کرد: بدترین طغیان، طغیان حکومت است و حسین (ع) علیه کانون طغیان و حکومت طاغوت برخواست و این حکومت را برافکند، چراکه اگر این کار را نکرده بود اساس اسلام از بین رفته بود و حکومت بنی امیه ادامه پیدا می‌کرد.

انصاری در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اهمیت حج در فقه اسلامی خاطرنشان کرد: در فقه آمده که اگر مسلمانان از حج سر باز زدند تا حج به تعطیلی کشانده می‌شد امام مسلمین باید آنها را مجبور به حج کند و اگر محدودیت‌های مالی وجود داشت بر امام مسلمین واجب است که از بیت‌المال عده‌ای را به حج بفرستد تا حج هیچ‌گاه تعطیل نشود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان