arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

علی عبدالله صالح: کشورهای عضو ائتلاف از تهاجم به یمن پشیمان خواهند شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور پیشین یمن با دعو از کشورهای عضو ائتلاف سعودی علیه یمن به عقب‌نشینی از تهاجم به کشورش، گفت بزودی دو کشور از این ائتلاف خارج می‌شوند.

به گزارش انتخاب، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن که در سال 2011 مورد حمایت عربستان بود، اعلام کرده که کشورهای عضو ائتلاف سعودی علیه یمن، از تهاجم به یمن پشیمان خواهند شد.
 
علی عبدالله صالح: کشورهای عضو ائتلاف از تهاجم به یمن پشیمان خواهند شد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، صالح، عربستان و کشورهای عضو ائتلاف سعودی علیه یمن را به توقف جنگ فراخوانده و از عربستان خواسته تا دست وحدت به سوی یمنی‌ها دراز کند به جای آنکه به حقوق آنان تجاوز کند.

طبق این گزارش، علی عبدالله صالح گفت: کشورهای عضو ائتلاف بزودی پشیمان خواهند شد.

رئیس جمهور پیشین یمن توضیح داد: گزینه مطلوب این است که به جای اینکه زنان و کودکان را بکشید، کشوری بزرگ باشید که دست وحدت به سوی ما دراز می‌کند زیرا یمنی‌ها حامیان وحدت و دعوت‌کنندگان به صلح هستند.

علی عبدالله صالح از برخی کشورهایی که از ائتلاف سعودی خارج شده‌اند تشکر کرد و گفت «دو کشور بزودی از این ائتلاف خارج خواهند شد».

او گفت، «یمن برای هیچ کشوری از اعضای ائتلاف خطر محسوب نمی‌شود که آنان به یمن حمله کنند و به آن تجاوز کنند... کشورهای باقی‌مانده نیز بعد از آنکه بهایشان را گرفته‌اند، از آن خارج شوند».

عربستان از ششم فروردین سال 1394 حمله نظامی به یمن را آغاز کرده و هنوز موفق نشده هیچ یک از اهداف اعلامی را محقق کند.

بر اثر جنگ تحمیلی عربستان بر یمن تاکنون بیش از هفت هزار یمنی که حدودا نیمی از آنان زن و کودک هستند، جان باخته‌اند و بیش از 30 هزار نفر مجروح شده‌ و چند میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان