arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

سازمان ملل: ۲۰۳ عراقی در ماه سپتامبر کشته شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیات کمک‌رسان سازمان ملل در عراق آمار کشته شدگان در ماه سپتامبر طی حملات و درگیری‌ها را ۲۰۳ تن اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، این هیات در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس آمار گرفته شده حدود ۲۰۳ عراقی کشته و ۳۸۹ تن دیگر طی درگیری‌ها و خشونت‌ها طی ماه سپتامبر زخمی شدند. از بین کشته شدگان ۱۹۶ تن غیرنظامی و از بین زخمی شدگان ۳۸۱ تن غیرنظامی هستند.

در این بیانیه آمده است: از بین کشته شدگان ۱۰ تن خارجی هستند. استان بغداد بیشترین آمار کشته شدگان را به خود اختصاص داده است به طوری که ۱۹۴ غیرنظامی در حملات این استان کشته و زخمی شده‌اند.

در همین راستا، یان کوبیش، نماینده سازمان ملل در عراق تأکید کرد: ادامه مشکلات غیرنظامیان نشان دهنده این است که داعش همچنان قادر است به حملات خود ادامه بدهد هرچند که در چندین جبهه شکست خورده است. حملات مکرر در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که داعش همچنان یک قدرت کارآمد است که در صورتی که با آن مقابله جدی نشود به مکان‌های دیگر می‌رود. چنین حملاتی ایجاب می‌کند که عراقی‌ها اختلافات را کنار بگذارند و به جنگ علیه داعش ادامه بدهند.

بغداد و استان‌های دیگر همواره شاهد حملات با خودروهای بمب‌گذاری شده و حملات انتحاری بوده‌اند که در این حملات غیرنظامیان قربانیان اصلی هستند.
نظرات بینندگان