arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

برانکو: مقابل الهلال اشتباه بازی کردیم/ محرومیت طارمی جو تیم را به هم ریخت / انتخاب شفر تصمیم خوبی برای استقلال بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مقابل الهلال همان اوایل بازی موقعیت‌هایی داشتیم که باید گل می‌شد. زمانی که دو گل نیز عقب افتادیم موقعیت داشتیم و اشتباه بازی کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مقابل الهلال همان اوایل بازی موقعیت‌هایی داشتیم که باید گل می‌شد. زمانی که دو گل نیز عقب افتادیم موقعیت داشتیم و اشتباه بازی کردیم.

به گزارش انتخاب، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) پرسپولیس گفت: مقابل الهلال همان اوایل بازی موقعیت‌هایی داشتیم که باید گل می‌شد. زمانی که دو گل نیز عقب افتادیم موقعیت داشتیم و اشتباه بازی کردیم. به جای این که عاقلانه و با صبر بازی کنیم، فضای خالی به حریف دادیم و بر خلاف آن‌چه انجام می‌دادیم، کار کردیم. بازی نکردن طارمی هم برای ما فقدان بزرگی است.

او افزود: جو تیم بعد از اعلام محرومیت طارمی به هم ریخت. بازیکنان ما هم حساس هستند و ما چند روز قبل از بازی به این محرومیت پی بردیم.

برانکو درباره بازی نکردن مهدی طارمی، گفت: طارمی دو سال آقای گل‌مان بوده و آقای گل لیگ قهرمانان آسیا هم بود. او بازیکن بسیار تاثیرگذاری است که ما در اختیار نداشتیم. کنار این موضوع سیدجلال حسینی را هم که ملی‌پوش است در اختیار نداشتیم. کمال کامیابی‌نیا هم همین وضعیت را داشت. شایان مصلح هم که شرایط خوبی نداشت. البته من دوست ندارم این مسائل را مطرح کنم تا باخت را توجیه کنم.

در ادامه یکی از خبرنگاران از برانکو پرسید چرا احمد نوراللهی را از ابتدا بازی نداد؟ برانکو گفت: او را جای چه کسی درون زمین می‌گذاشتم. البته بهتر است بگویید جای ربیع‌خواه چه کسی را می‌گذاشتم. احمد نوراللهی تنها دو ساعت قبل از بازی متوجه شد که می‌تواند بازی کند. او یک سال بود که فوتبال بازی نکرده بود. شما فکر کردید پلی‌استیشن است که یک نفر را درون زمین بگذاریم یا جابه‌جا کنیم و بازی تغییر کند؟ به من بگویید چه کسی را باید جای چه کسی می‌گذاشتم که انجام ندادم؟

در ادامه این گفت‌وگو یکی از خبرنگاران از برانکو درباره بازی نکردن سیدجلال حسینی پرسید که او پاسخ داد: من سه بار با حسینی صحبت کردم. او دو ماه برای تیم بازی نکرده بود و در این دو ماه هم تمرینات مناسبی نداشت به طوری که فقط در سه تمرین آخر تیم به طور کامل حاضر بود. نمی‌خواستم او را درون زمین بگذارم تا فقط ۱۵ دقیقه برایم بازی کند.

او درباره امیدواری به بازی برگشت بیان کرد: عملا شانس صعود هنوز هست و باید تلاش کنیم. اگر آنها چهار گل به ما زدند چرا ما نتوانیم بزنیم. باید قوی‌تر بازی کنیم و بازیکنان باید به این موضوع اعتقاد داشته باشند.

برانکو در پاسخ به این پرسش که چه عاملی باعث شد چهار گل بخورند گفت: گل اول حریف در آفساید بود. گل دوم را از راه دور زدند. ما هم چند شانس گل داشتیم اما یک گل هم نزدیم. در نیمه نهایی آسیا نباید این فرصت‌ها از دست می‌رفت.

سرمربی پرسپولیس درباره حمایت‌ها از پرسپولیس برای بازی برگشت، توضیح داد: امیدم زیاد است اما نمی‌توان تیم ما را با الهلال مقایسه کرد. الهلال بهترین تیم قرن آسیا است. آنها تیم بسیار عالی دارند. ما در گروهمان نشان دادیم که می‌توانیم مقابلشان بازی کنیم. از ۱۲ بازی لیگ قهرمانان، سه بازی را در تهران بازی کردیم و بقیه بازی‌ها در بیرون از خانه بوده است. تا نیمه نهایی آمدیم اما از نتیجه راضی نیستم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا نتیجه را برگردانیم.

او درباره جنگ لفظی عربستانی‌ها با علی دایی نیز گفت: من به بازیکنانم آموزش می‌دهم که ورزشکار باشند. تلاش می‌کنیم همه تیم‌ها را ببریم. طبیعی است که گاهی احساسات غلبه می‌کند.

برانکو درباره عملکرد تیمش برابر الهلال عربستان هم گفت: من دوست ندارم درباره اسامی صحبت کنم و درباره نام‌ها که مطرح می‌شود در جلسه آنالیز صحبت می‌کنیم اما واقعا تیم ما ضعیف بازی کرد و حریف بهتر از ما بود. البته نتیجه نباید ۴ بر صفر می‌شد.

او در ادامه صحبت‌هایش درباره برنامه‌های تیم ملی هم گفت: تیم ملی سرمربی دارد و او است که برای برنامه‌های تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کند. بازیکنان من هم موظف هستند هر زمانی که سرمربی تیم ملی تشخیص داد در خدمت تیم ملی باشند و هر چقدر نیاز بود در اردوها باشند. البته این را هم بگویم که مربی الهلال از تیم ملی کشورش خواسته که تا بازی با ما، بازیکنانش را در اختیار داشته باشد.

سرمربی پرسپولیس درباره حضور شفر روی نیمکت استقلال، گفت: من شفر را از آلمان می‌شناسم. او از مربیان خوب آلمان بود و فکر می‌کنم که با کامرون هم قهرمان آفریقا شده است و این اواخر هم سرمربی تیم ملی تایلند بود. او مربی باکیفیتی است و استقلال قدم خوبی در انتخاب این مربی برداشت. منطقی است که از زمان حضور او انتظار داشته باشیم استقلال شرایطش تغییر کند.

برانکو در پایان درباره غایبان تیمش در بازی با استقلال خوزستان اظهار کرد: طارمی قطعا بازی نمی‌کند چون تصمیم فیفا است و به سختی می‌توان آن را برگرداند. با این حال او نیاز به بازی کردن دارد تا آماده بماند. سید جلال نیز مصدمیتش تمام شده و در تیم ملی می‌تواند بازی کند اما شاید به بازی مقابل استقلال خوزستان نرسد چون یک روز قبل از بازی به ما ملحق می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان