arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

اتحادیه اروپا خطاب به مقامات اسپانیا و کاتالونیا: خشونت هرگز نمی‌تواند ابزار سیاست‌ورزی باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روز پس از همه‌پرسی پرمناقشه استقلال کاتالونیا، کمیسیون اتحادیه اروپا همه‌ی طرف‌های درگیر را به آرامش دعوت کرد.

به گزارش انتخاب، به رغم مخالفت شدید دولت مرکزی اسپانیا و دخالت هزاران پلیس برای جلوگیری از همه‌پرسی استقلال در منطقه کاتالونیا، این همه پرسی یک‌شنبه برگزار شد.
 
اتحادیه اروپا خطاب به مقامات اسپانیا و کاتالونیا:خشونت هرگز نمی‌تواند ابزار سیاست‌ورزی باشد 

برخوردهای خشونت‌آمیز که از یک روز قبل با تلاش نیروهای اعزامی از مادرید برای اشغال حوزه‌های رأی‌گیری و توقیف صندوق‌ها و برگه‌های رأی آغاز شد، روز یک‌شنبه به اوج رسید و صدها مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارگاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا از همه‌ی طرف‌های درگیر در مناقشه خواست هر چه سریع‌تر تقابل را کنار گذاشته و به گفت‌وگو روی آورند.

کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان بر موضع قبلی خود پافشاری می‌کند و می‌گوید، مطابق قانون اساسی اسپانیا برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا غیرقانونی است. سخنگوی این کمیسیون گفت، بر همین اساس این مشکل در محدوده سیاست داخلی اسپانیا قرار دارد.

اتحادیه اروپا بر این نظر است که مسائل منطقه‌ای اسپانیا باید در چارچوب قانون اساسی این کشور حل و فصل شوند و در صورتی که یک راه قانونی بی‌نقص هم برای جدایی یک منطقه از دولت مرکزی اسپانیا وجود می‌داشت، چنین منطقه‌ای دیگر عضو اتحادیه نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اروپا با تأکید بر این که در چنین شرایطی وحدت و ثبات مهم‌تر از درگیری و جدایی است، گفت: ما باور داریم که راخوی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های قانون اساسی اسپانیا و رعایت حقوق شهروندی که در آن ریشه دارد با این مناقشه دشوار برخورد خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا تصریح کرد، خشونت هرگز نمی‌تواند ابزار سیاست‌ورزی باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان