arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

انقلابيون ليبي در حال سازماندهي نيروهاي خود براي حمله جديد به سرت هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انقلابیون لیبی که در جبهه غربی شهر سرت، زادگاه و آخرین پایگاه بزرگ معمر قذافی مستقر هستند، برای حمله جدید به این شهر آماده می شوند. شورای ملی انتقالی، عالی‌ترین نهاد انقلابیون لیبی، تا شنبه به آخرین هواداران قذافی فرصت داده است تا خود را تسلیم کنند؛ در غیر اینصورت مسئله را از راه‌های نظامی حل و فصل خواهد کرد. در ایست بازرسی السداده که حدود صد و پنجاه کیلومتری غرب سرت واقع است، انقلابیون چهارشنبه شب نیروهای خود را سازماندهی کردند.

علی ذوبی یکی از مبارزان جبهه غربی سرت اعلام کرد این جبهه چهارشنبه آرام بود. انقلابیون منتظرند ببینند هواداران قذافی تا روز شنبه یعنی پایان ضرب الاجل تعیین شده برای آنها چه تصمیمی می گیرند. به گفته نورالدین الگون یکی از فرماندهان انقلابیون، مذاکرات از طریق تلفن با سران قبایل سرت به منظور کسب رضایت آنان برای تسلیم شدن مسالمت آمیز ادامه دارد. وی خاطر نشان کرد هفتاد و پنج درصد افراد با تسلیم شدن موافقت کردند اما سربازان قذافی از این کار خودداری می کنند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو چهارشنبه اعلام کرد حملات خود را به سرت و بانی ولید (منطقه ای در جنوب شرق طرابلس که گمان می رود قذافی در آنجا مخفی شده باشد) تشدید کرد. نیروهای ناتو روز سه شنبه به ویژه دوازده خودروی ارتشی، سه تانک و یک تاسیسات راداری را نزدیک سرت همچنین یک انبار مهمات و سه موشک انداز را نزدیک بانی ولید منهدم کردند.
نظرات بینندگان