arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

سخنگوي نخست وزیر اسرائیل: فلسطيني ها نمي توانند کشور اداره کنند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به مخالفت این رژیم با تصمیم فلسطینی ها برای رفتن به سازمان ملل و به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل مدعی شد، فلسطینی ها قادر به اداره کردن یک کشور نیستند.

«اوفر گندلمن» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی.بی.سی.عربی» از «تل آویو» درباره نگرانی و هراس اسرائیل از مراجعه فلسطینی ها به سازمان ملل برای عضویت در آن و به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل گفت: این تصمیم آنها بر خلاف توافقنامه اسلو است، که تاکید می کند هیچ یک از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی نباید یکجانبه اقدام کنند. وی درپاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل از کرانه باختری و نوار غزه به گونه یکجانبه عقب نشینی نکرد گفت: چنین نیست.

این مساله اصلا قابل قیاس با آن نیست، زیرا این توافقنامه تاکید می کند که حل و فصل درباره مسائل موجود، از جمله مساله شهرک ها، باید با مذاکره مستقیم مطرح شود و این همیشه گزینه پیش روی ما بوده است.

گندلمن درباره مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن با فلسطینی ها نیز گفت: همه موفقیت های سیاسی فلسطینی از سال هزار و نهصد و نود و سه تاکنون به سبب مذاکرات مستقیم حاصل شده است. اوفر گندلمن در ادامه درباره تصمیم های بازدارنده اسرائیل در برابر این تصمیم فلسطینی ها گفت: اسرائیل در این خصوص گام های بلند مدتی خواهد برداشت که به گونه شدید بر اقتصاد فلسطین و منظومه سیاسی آن تاثیرگذار خواهد بود.

ما خواهان این نیستم، بلکه خواهان از سرگیری مذاکره هستیم و از رهبران فلسطینی نیز می خواهیم بر سر میز مذاکره حاضر شوند، اما آنها رد می کنند. وی گفت: وزیر امور خارجه اسرائیل خواستار لغو توافقنامه اسلو شد، زیرا اگر طرف فلسطینی این توافقنامه را لغو کند، برای اسرائیل نیز الزام آور نخواهد بود.

برخی خواهان ملحق کردن شهرک های ساخته شده به اسرائیل هستند.

واکنش های مختلفی در اسرائیل وجود دارد، اما من به رهبران فلسطینی توصیه می کنم که یک بار دیگر به پیامدهای این تصمیم بیندیشند که نقض کننده قوانین بین المللی و توافقنامه های امضا شده بین دو طرف است. سخنگوی نخست وزیر اسرائیل درباره بی توجهی فلسطینی ها به تهدیدهای اسرائیل و پافشاری آنها به تشکیل کشور مستقل خود گفت: فلسطینی ها قادر به اداره کردن یک کشور نیستند، زیرا اقتصاد آنها سامان ندارد.

آنها واحد پولی ندارند.

آنها اقتصاد و نیروهای امنیتی فعال ندارند.

از این رو، کشورهای مهم جهان حتی کشورهای عربی با این تصمیم فلسطینی ها مخالفت می کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
0
0
ترسیدن اونم حسابی.
نظرات بینندگان