arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

کشته و مجروح شدن 600 نفر در تصادفات رانندگي عید فطر!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جانشین راهنمایی و رانندگی کشور گفت: 600 نفر از هموطنان، دیروز بر اثر تصادفات رانندگی کشته و مجروح شدند.

به گزارش انتخاب؛ سردار سرتیپ مهری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اوج سفرهای دور دوم تابستانی افزود: از این تعداد، 59 نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

وی توجه نداشتن به جلو، سرعت و سقبت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی را از جمله بیشترین عوامل موثر در وقوع تصادفات فوتی و جرحی دو روز گذشته اعلام کرد. جانشین راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بیشترین ترددها در دو روز گذشته در محورهای منتهی به استان های شمال کشور و شهرهای زیارتی انجام شده است.

سردار مهری افزود: اکنون وضع تردد در جاده های کشور مناسب است و محور چالوس به کرج و بالعکس بار ترافیکی نیمه سنگینی دارد.

وی درباره برخورد پلیس با متخلفان و افزایش ایمنی و آرامش بیشتر هموطنان در دو روز گذشته گفت: 12 هزار موتورسیکلت و خودرو در این مدت توقیف شده است.

جانشین راهنمایی و رانندگی کشور افزود: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در شهریور پارسال، دو هزار و 449 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور مدیریت سفر از مبدا تا مقصد، ایجاد شرایط مناسب برای رانندگی آرام و به دور از دغدغه، رعایت قوانین و مقررات، پرهیز از شتاب و عجله و توجه به توصیه های ترافیکی از طریق رسانه ملی را از رانندگان و سرنشینان خواستار شد.

براساس آمار سازمان پزشکی قانون در چهار ماه نخست امسال و پس از اجرای قانون جدید برخورد با متخلفان رانندگی، تعداد کشته های سوانح رانندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، هزار و هفت نفر کاهش یافته است. سالانه در کشورمان بر اثر تصادفات رانندگی، 23 هزار نفر کشته و 280 هزار نفر مصدوم و مجروح می شوند.
نظرات بینندگان