arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

ويکيليکس اتهامات عليه خود را درباره به خطر انداختن جان افراد رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ویکیلیکس اتهامات علیه خود را درباره به خطر انداختن جان بعضی افراد به علت انتشار بدون سانسور اسناد محرمانه و دیپلماتیک آمریکا در اینترنت رد کرد.

به گزارش انتخاب؛ مسئولان پایگاه اینترنتی ویکیلیکس در پیامهای مختلفی که در پایگاه اجتماعی توییتر منتشر کردند، اعلام کردند سهل انگاری افرادی که قبلاً برای ویکیلیکس کار می کردند و دست کم یک رسانه مهم به افشای غیرعمدی نسخه های سانسور نشده هر دویست و پنجاه و یک هزار سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا منجر شده که این پایگاه اینترنتی در اختیار دارد.

در همین حال، مقامات دولت آمریکا از پایگاه اینترنتی ویکیلیکس به علت انتشار اخیر اسنادی که در آنها از شبه نظامیان مظنون و رابط های سفارت آمریکا نام برده است، انتقاد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مناقشه اخیر میان کارمندان کنونی و سابق ویکیلیکس بیش از پیش تشدید شده است.

اما مسئله اصلی این است که چه کسی اسناد ویرایش نشده را منتشر کرده است؛ اقدامی که ممکن است جان افرادی را که نامشان در این اسناد ذکر شده به خطر اندازد یا عملیات مبارزه با تروریسم را دشوار سازد.

ویکیلیکس در یکی از پیام هایی که در توییتر قرار داد، یک سازمان مهم خبری را بدون آنکه به نامش اشاره کند، به افشای هر دویست و پنجاه و یک هزار سند محرمانه سانسور نشده متهم کرد.

ویکیلیکس سه شنبه نیز در یک پیام دیگر اعلام کرد: ویکیلیکس هیچ اشتباهی مرتکب نشده است.

این خطا ناشی از بی مبالاتی و سهل انگاری یک رسانه مهم است.
نظرات بینندگان