arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

توضیح یک مسئول صلیب سرخ درباره تبادل اجساد جنگ ایران و عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نمایندگی صلیب سرخ در جمهوری اسلامی ایران گفت:تبادل اجساد جنگ ایران و عراق زیر نظر کمیته سه جانبه مشترک ایران، عراق و صلیب سرخ انجام می شود.

مارک آخِرمان پنجشنبه در حاشیه آیین بازگشت پیکرهای پاک و مطهر 119 شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:نمایندگی صلیب سرخ در 2 کشور ایران و عراق در تلاش است تا زمینه کار برای کاوش و بازگشت کشته شدگان جنگ این 2 کشور تسهیل شود.
 
وی اظهار داشت:به همین منظور کمیته سه جانبه با محوریت صلیب سرخ برای روشن شدن وضعیت کشته شدگان 2 کشور تشکیل و این کمیته بر روند تبادل اجساد نیز نظارت کامل دارد.
 
آخِرمان گفت:تلاش صلیب سرخ جهانی برطرف کردن موانع و مشکلات احتمالی برسر راه تفحص کشته شدگان است که تاکنون با همکاری 2 کشور ایران و عراق مشکل خاصی در این زمینه بوجود نیامده است.
 
پیکرهای پاک و مطهر 119 شهید دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه با استقبال جمعی از مردم ولایتمدار خرمشهر ، خانواده شهدا و مسئولان از مرز شلمچه در خوزستان به خاک وطن منتقل شدند.
 
این پیکر ها مربوط به شهدای ژاندارمری، سپاه پاسداران، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی است که در مناطق عملیاتی زویدات، رمضان و کربلای 4 تفحص شده اند.
نظرات بینندگان