arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

تاکید الجبیر بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه/ ابراز خرسندی لاوروف از ارزیابی‌های مثبت درباره گفتگوهای آستانه

وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی در نشست خبری مشترک بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق تاکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی در نشست خبری مشترک بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق تاکید کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود در مسکو اعلام کرد در خصوص لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و نهادهای دولتی این کشور توافق کرده‌اند.

وزیر خارجه عربستان افزود: درباره موضوع فلسطین بر اساس راه‌حل دو دولت صحبت کردیم. ما همچنین از راه‌حل در یمن بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی حمایت می‌کنیم و در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه در لیبی هستیم.

الجبیر همچنین بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی عراق و مبارزه با داعش تا زمان نابودی کامل تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه گفت: با روسیه برای متحد کردن معارضان سوریه همکاری کرده و می‌خواهیم این موضوع به مذاکرات آستانه وارد شود.

الجبیر با تاریخی خواندن روابط فعلی روسیه و عربستان سعودی گفت دو طرف از اقدامات نماینده سازمان ملل در یمن حمایت می‌کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور و سلمان پادشاه عربستان سعودی توافق کردند که تنها راه حل مناقشات منطقه، احترام به همه طرف هاست.

او همچنین از توافق ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ملک سلمان، پادشاه عربستان برای افزایش همکاری‌های نظامی، فنی و تشکیل کمیسیون مشترک خبر داد.

لاوروف اعلام کرد: سلمان پادشاه عربستان، ارزیابی مثبتی را درباره  فرآیند گفتگوهای آستانه درباره سوریه ارائه کرد. او تصریح کرد پادشاه عربستان روند آستانه را که هدف از آن پایان دادن به درگیری ها در سوریه است مثبت ارزیابی کرد و افزود روسیه از اقدامات عربستان سعودی به منظور متحد کردن مخالفان سوریه برای حضور آنها در گفتگوهای صلح حمایت می کند.
نظرات بینندگان