arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

خسارت ۶۰ میلیارد ریالی سیل به تأسیسات دولتی آستارا / تخلیه آب ۴۵ واحد مسکونی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: برآورد اولیه خسارت وارده به تأسیسات دولتی و زیرساخت‌های شهرستان در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها، حدود ۶۰ میلیارد ریال است.

به گزارش انتخاب، یونس رنجکش کیسمی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی کلیه عوامل ستاد بحران شهرستان و تدابیر میدانی بر این بود که مشکلات به حداقل کاهش یابد.

وی ادامه داد: آستارا با موقعیت های خاص خود و شرایط منحصر به فردی را که دارد ، دارای کاستی ها و مشکلاتی در زیرساخت ها می باشد که یک شبه به وجود نیامده اند و در مدت زمان کوتاه نمی توان به همه آنها خاتمه داد.

وی با تأکید بر اینکه باید در شرایط قبل بحران یک سری کارهای ضربتی را انجام داد ، افزود : همه ساله به واسطه نبود این زیر سخت ها شاهد وارد شدن خسارت های بسیاری از محل بحران های تولید شده از موهبت‌های الهی از قبیل باران ، باد و... هستیم.

رنجکش کیسمی با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشوری می باشد که بیشترین بلایای طبیعی در آن وجود دارد ، خاطر نشان کرد : آنچه را که مدیران اجرایی وظیفه دارند ، برنامه ریزی برای کاهش مشکلات می باشد و در این راستا اعتبارات نقش ویژه ای را ایفا می کنند.

وی با اشاره به بررسی تاریخچه اعتبارات شهرستان ، مبالغ تخصیصی را محدود عنوان کرد و پاسخگوی نیازها شهرستان ندانست و تصریح کرد : تبعات مشکلات آستارا شهرستانی نیست و بازتاب ملی و بین المللی دارد و نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی و کشوری هستیم.

فرماندار بندر مرزی آستارا انتظارات مردم این شهرستان را از حاکمیت و دولت ، نیاز طبیعی و حق قانونی آنها برشمرد و اضافه کرد : آنچه را که الان مشکل شهرستان را برطرف می کند نگاه ملی است که علاوه بر کاهش مطالبات ، عقب ماندگی ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

وی وضعیت حاشیه رودخانه مرزی آستاراچای و رودخانه مرداب در منطقه خلیل آباد را بسیار نامناسب عنوان کرد و توضیح داد : برآورد اولیه خسارات وارده به تأسیسات دولتی و زیرساخت های شهرستان در پی بارش شدید باران حدود ۶۰ میلیارد ریال می باشد.

وی افزود: بیشترین میزان خسارت سیل به ماشین آلات شهرداری و مبلمان شهرهای آستارا و لوندویل ، تصفیه خانه آب شرب بهارستان ، خطوط انتقال آب ، راه روستایی ، انسداد مرز بین المللی جمهوری اسلانی ایران و جمهوری آذربایجان ، تأسیسات برق و سایر بخش ها وارد شده است.

رنجکش کیسمی به تداوم امداد رسانی به سیل زدگان و حضور نیروهای خدماتی در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت : در حال حاضر با حضور نیروهای شهرداری و جمعیت هلال احمر ، آب ۴۵ منزل مسکونی نیز تخلیه شده است و ادامه عملیات برای تخلیه آب سایر منازل ادامه دارد.

وی در پایان از ناآگاهی شهروندان نسبت به مزایای بیمه انتقاد کرد و یادآور شد : باید با فرهنگ سازی مزایای بیمه برای شهروندان تبیین شود تا بتوانند بخش وسیعی از خسارت وارده به منازل و واحدهای تجاری و صنعتی خود را از این طریق به دست آورند
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان