arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶

کاخ سفید: ترامپ خوستار تدوین راهبردی جامع برای مقابله با ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید همه اعضای تیم امنیت ملی ترامپ، از استراتژی جامع تدوین شده برای مقابله با ایران حمایت می‌کنند.

به گزارش انتخاب، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید امشب به سوال خبرنگاران در خصوص مسائل مختلف و از جمله، تصمیم ترامپ برای تأیید یا رد پایبندی ایران به برجام پاسخ داد.
 
کاخ سفید: ترامپ خوستار تدوین راهبردی جامع برای مقابله با ایران است

سندرز ابتدا گفت که «رئیس‌جمهور تصمیمش را (در خصوص تأیید کردن یا نکردن پایبندی ایران به برجام) گرفته و این تصمیم را در زمان مناسب اعلام خواهد کرد.»

سارا سندرز نگفت که آیا از تصمیم ترامپ اطلاع دارد یا نه ولی اخیراً «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در یک نشست خصوصی خواستار اطلاع از تصمیم ترامپ شده بود که رئیس‌جمهور آمریکا، درخواست طرف انگلیسی را اجابت نکرده بود.

سخنگوی کاخ سفید سپس به اعلام قریب الوقوع سیاست کلی ترامپ در خصوص نحوه تقابل با ایران پرداخت و گفت: «تمرکز اصلی (این سیاست) روی ایجاد یک راهبرد جامع برای تعامل با ایران خواهد بود. این چیزی است که رئیس‌جمهور از تیمش خواسته است.»

سندرز سپس به رویکرد اطرافیان ترامپ در خصوص نحوه تقابل با ایران اشاره کرد و مدعی شد که «تیم رئیس‌جمهور یک استراتژی واحد را به وی ارائه داده‌اند و همه اعضای تیم امنیت ملی از آن حمایت می‌کنند؛ رئیس‌جمهور به زودی در خصوص این استراتژی سخن خواهد گفت.»

گفته می‌شود که ژنرال «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور، با نحوه تعامل ترامپ با برجام، موافق نیستند و هر دو خواستار پابرجا ماندن این توافق بین‌المللی هستند.

امشب در سالن کنفرانس کاخ سفید در خصوص گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال تعلق جایزه صلح نوبل به «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل ایفای نقش در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هم سوالی پرسیده شد.

سندرز در پاسخ به سوالی در مورد این گزارش‌ها گفت: «در مورد روند اعطای جایزه صلح نوبل اطلاعات چندانی ندارم.»

وی افزود: «موضع ما در قبال توافق روشن بوده است و به صرف اینکه کسانی ممکن است بابت این [توافق] جایزه‌ای بگیرند، تغییری در این موضع ایجاد نکرده است.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شدت منتقد توافق هسته‌ای با ایران است و از این توافق که در سال ۲۰۱۵ در زمان دولت سابق آمریکا به دست آمد با عباراتی چون «مایه شرمساری» و «بدترین توافق تاریخ» یاد کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان