arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۰

حمله وحشیانه پلیس سعودی به زائران مصری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نیروهای امنیتی عربستان سعودی وحشیانه اعتراض هزاران نفر از عمره گزاران مصری را سرکوب کردند.

دستگاههای امنیتی عربستان به چند هزار نفر از عمره گزاران مصری که در فرودگاه بین المللی جده سرگردان هستند، وحشیانه حمله کردند و شماری از عمره گزاران زخمی شدند.

همچنین پس از نگه داشتن آنها در سالن های بسته و خاموش کردن دستگاههای تهویه شماری از زنان و مردان سالخورده از حال رفتند. 

شاهدان با اشاره به اینکه فرودگاه جده با صدها دستگاه خودروی امنیتی و پلیس در حال آماده باش احاطه شده بود، گفتند: عمره گزاران مصری زمانی که گروههای زیادی از نیروهای ضد شورش و نیروهای امنیتی به آنها حمله کردند، شعار الله اکبر سردادند.

مقامات عربستان از تشکیل کمیته ای برای بررسی علل اعتراض عمره گزاران مصری پس از تاخیر پروازهای بازگشت آنها به مصر به مدت بیش از سه روز خبر دادند.

تاخیر پروازهای بازگشت عمره گزاران مصری باعث سرگردانی هزاران عمره گزار در فرودگاه شهر جده شده است.  

مقامات عربستان اعتراض عمره گزاران را به تاخیر پروازهای شان نسبت دادند و علت واقعی اعتراض آنها را در فرودگاه جده نادیده گرفتند.

عمره گزاران به برخورد وحشیانه نیروهای امنیتی و پلیس معترض هستند؛ زیرا نیروهای عربستان هیچ تفاوتی میان سالخوردگان و زنان قائل نشدند و از باتوم و شوک الکتریکی علیه آنها استفاده کردند و صدها نفر از آنان را در سالنهای بسته نگه داشتند.

در این رابطه سایت رسمی تلویزیون مصر اعلام کرد: روز چهارشنبه دهها عمره گزار مصری در هواپیمای عربستان که آنها را به فرودگاه قاهره رساند ، تحصن و در اعتراض به برخورد وحشیانه مقامات عربستان با آنها ، از ترک هواپیما خودداری کردند.

منابع امنیتی فرودگاه قاهره تاکید کردند: مسئولان فرودگاه نزد مسافران مصری تحصن کننده رفتند و پس از تنظیم یادداشتی برای تضمین اقامه دعوا علیه مقامات عربستان ، آنها را متقاعد کردند که به تحصن خود پایان دهند و هواپیما را ترک کنند.

در این حال مسافران تاکید کردند: از زمان رسیدن به فرودگاه جده با برخورد بد و غیر انسانی نیروهای امنیتی و مسئولان هواپیمایی عربستان مواجه شدند.

مقامات عربستان به بروز آشوب در فرودگاه جده اذعان کردند؛ اما توضیح بیشتری در این زمینه ندادند و به استفاده از نیروهای امنیتی و پلیس در حمله به عمره گزاران و تهدید آنها اشاره نکردند.

 روزنامه عکاظ عربستان نیز اذعان کرد که عمره گزاران مصری شیشه های سرویس های بهداشتی سالنهای فرودگاه را شکستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
1
0
وقاحت رو به کمال رسوندن و خود رو خادم الحرمین میدانند.
نظرات بینندگان