arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۰۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۰

واکنش تهران به اظهارات سارکوزی درباره احتمال حمله به ایران

در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز نیکولا سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه، نسبت به حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران، وزارت خارجه ایران به این اظهارات واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز  نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، نسبت به حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران،  وزارت خارجه ایران به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"؛ حسن تاجیک مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اظهارات اخیر آقای سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و برنامه موشکی اظهار داشت: "همانگونه که بارها اعلام شده فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً جنبه صلح‌آمیز داشته و گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موید همین مطلب است."

وی با بیان این مطلب که "فعالیت‌های دفاعی کشورمان نیز همگی جنبه بازدارندگی دارد"، تصریح کرد: "بدیهی است هرگونه اظهاراتی که مبتنی بر داده‌های غیرواقع بینانه باشد می‌تواند زمینه را برای بی‌ثبات کردن منطقه فراهم کند و توصیه می‌شود با توجه به واقعیت‌ها از بیان این‌گونه اظهارات اجتناب شود."

سارکوزی چه گفته بود؟

نیکولا سارکوزی در اظهاراتی تکراری، ایران را متهم به داشتن برنامه نظامی اتمی کرد و  بدون نام بردن از کشوری گفت ممکن به ایران حمله پیشگیرانه صورت بگیرد.

رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد: «برنامه‌های اتمی نظامی و موشک‌های بالستیک ایران موجب تهدید فزاینده‌ای شده که  ممکن است به حمله پیشگیرانه به تاسیسات ایران منجر شود که در آن صورت می‌تواند بحران بزرگی بیافریند و از این روز فرانسه  به هر قیمتی خواهان اجتناب از آن است.»

وی، ایران را به داشتن برنامه محرمانه نظامی اتمی متهم کرده و گفته بود، تهران از «گفت‌وگوی جدی»  سر باز می‌زند و اقدامات تحریک‌آمیز در برابر  درخواست جامعه جهانی برای شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای‌اش انجام می‌دهد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید کرد که پاریس به همراه دیگر متحدانش تلاش خواهند کرد، حلقه تحریم‌های ایران تنگ‌تر شود!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شریف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
20
16
تو که سهلی. اربابت آمریکا خیلی از این حرفهای مفت میزد ولی وجودش رو ندارن ...... رو ندارن .شما داری بسم الله قول میدیم ازتون استقبال گرمی بکنیم..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
6
16
به نظر من فرانسه نبایداین طوربگه حرف درستی نیست
ناشناس
|
ARMENIA
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
14
13
آقای سارکوزی به اصطلاح متمدن هنوز ادعای واهی خود را اثبات نکرده است ولی همه جهان می دانند که فرانسه سلاح اتمی دارد.چرا سارکوزی اقدامی برای نابودی زرادخانه اتمی فرانسه نمی کند.بر خلاف آنچعه که غربی ها از جمله فرانسه دم از حقوق بشر و صلح و امنیت جهانی می زنند، همه شان ضد بشر هستند و منافع جهانی را بر اساس منافع و اغراض خود تعریف می کنند. همین فرانسه ، اعتراضات به حق مردمی را بر نمی تابد. سیاست امثال سارکوزی مکر و فریب است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
12
15
سارکوزی عددی نیست که این حرفها رو میزنه اگه میتونه اول خودشو جمع وجور کنه.
sahar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
2
8
فرانسه که عددی نیست ولی این جریان اختلاس3000 میلیاردی مدیرعامل بانک صادرات حقیقت داره؟
زینب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
7
2
نمیبینم
نظرات بینندگان