arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

الجبیر: عربستان و روسیه به دنبال یکسان‌سازی موضع خود درباره سوریه هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال سفر پادشاه عربستان به مسکو، وزیر خارجه سعودی ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط با روسیه گفت، موضع کشورش درباره فلسطین با مسکو یکی است و برای نزدیک‌سازی موضع خود با این کشور درباره سوریه نیز تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان تاکید کرد، موضع‌ روسیه و عربستان درخصوص مساله فلسطین یکسان است و دو کشور در راستای نزدیک سازی موضع خود در خصوص سوریه نیز تلاش می‌کنند تا به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره این کشور دست یابند.

وزیر خارجه عربستان در میان هیئتی عالی‌رتبه از مسئولان سعودی است که به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور به مسکو سفر کرده‌اند.

وی در گفت‌وگو با شبکه ۲۴ روسیه، به "نقش سازنده" این کشور در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: گسترش روابط با روسیه اصول شراکت استراتژیک بین عربستان و ایالت متحده را نقض نمی‌کند.

الجبیر اظهار داشت: روابط ما با آمریکا یک شراکت استراتژیک است اما به اعتقاد ما گسترش روابط با روسیه به این مساله خللی وارد نمی‌کند و در تلاش هستیم با بسیاری از کشورها از جمله روسیه نیز همکاری داشته باشیم.

وی افزود: روابط قوی با روسیه به حل مسائل در منطقه کمک خواهد کرد، همانطور که داشتن روابط به آمریکا به این مساله کمک می‌کند.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز چهارشنبه چهارم اکتبر با هیئتی از وزیران و فعالان اقتصادی وارد مسکو شد، این نخستین سفر وی به روسیه است و تا روز یکشنبه به طول می‌انجامد. 
برچسب ها: الجبیر ، روسیه ، سوریه
نظرات بینندگان