arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

آتش‌سوزی در پارکینگی در تهران/ 3 خودرو طعمه حریق شد/ نجات 20 نفر از آتش

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای آتش‌سوزی در پارکینگ یک ساختمان 6 طبقه در شهرک ولیعصر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آتش‌سوزی در پارکینگی در تهران/ 3 خودرو طعمه حریق شد/ نجات 20 نفر از آتش 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای آتش‌سوزی در پارکینگ یک ساختمان 6 طبقه در شهرک ولیعصر خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: این حادثه در یک ساختمان 6 طبقه 12 واحده در  شهرک ولیعصر رخ داد و در ساعت 5:06 به آتش‌نشانی اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه پس از اعلام حادثه نیروهای آتش‌نشانی از سه ایستگاه به همراه تجهیزات و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند، اظهار کرد: آتش‌سوزی در طبقه همکف ساختمان که 6 خودرو در آن قرار داشت، رخ داد و سه دستگاه خودرو 206، جک شاسی‌بلند و سانتافه، دچار آتش‌سوزی شدند و آتش‌در حال سرایت به سایر خودروها و طبقه 1- بود.  این خودروها کاملا شعله‌ور بودند و دود زیادی در ساختمان پیچیده بود.

ملکی با اشاره به اینکه تمام ساکنان ساختمان بر اثر این حادثه محبوس شده بودند، گفت: 8 نفر از ساکنان با نردبام هیدرولیکی از ساختمان خارج شدند و همچنین افرادی دیگر به سطح باز پشت بام ساختمان منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه در کنار گروه اطفای حریق افراد دیگری با دستگاه تنفسی مشغول به امدادرسانی و انتقال افراد داخل ساختمان بودند اظهار کرد: همزمان نیروهای آتش‌نشانی به تخلیه دود داخل ساختمان و ایمن‌سازی آن پرداختند و سپس 12 نفر دیگر نیز به پشت بام منتقل شده بودند از محل خارج شدند.

ملکی با بیان اینکه در مجموع 20 نفر در این حادثه نجات پیدا کردند گفت: این افراد شامل مرد، زن و کودک بودند و در نهایت عملیات در ساعت 6:32 به پایان رسید که خوشبختانه مصدومی نداشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مورد سیستم ایمنی ساختمان نیز گفت: این ساختمان مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق بود اما به دلیل مشخصی از سرویس خارج شده بود. اگر این سیستم فعال بود، آتش‌به این حد گسترده نمی‌شد. در حال حاضر کارشناسان مشغول بررسی علت این حادثه هستند.
نظرات بینندگان