arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

تعلیق مشارکت آمریکا در رزمایش با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که تصمیم فرماندهی مرکزی آمریکا درباره تعلیق مشارکتش در رزمایش‌های نظامی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دلیل بحران با قطر به مثابه ضربه‌ای به عربستان است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از استاد مشاور در دانشکده پژوهش‌های دفاعی کینگز لندن نوشت: تعلیق رزمایش‌ها نخستین ضربه به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است که یکی از طراحان محاصره قطر است. خاندان‌های سلطنتی در منطقه و در رأس آن خاندان پادشاهی عربستان تقویت شراکت با آمریکا را وسیله‌ای برای تقویت امنیت خود می‌دانند در نتیجه تعلیق رزمایش‌های نظامی ضربه قوی به آن‌ها محسوب می‌شود.

این روزنامه به نقل از فرماندهی مرکزی آمریکا نوشت: توقف رزمایش‌ها به مثابه پیامی است که مفاد آن این است که ارتش آمریکا همچنان به همکاری با کشورهای دیگر منطقه تمایل دارد و منظور از این کشورها قطر است.

تعلیق آموزش‌های نظامی تحولی در موضع آمریکاست که اوایل بحران حمایت خود را از کشورهای محاصره کننده برای فشار بر قطر اعلام کرده بود.

جان توماس، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: تصمیم تعلیق رزمایش‌ها در راستای احترام به اصل مشارکت همگان در تحقق منافع منطقه‌ای مشترک است و ما از شرکا می‌خواهیم که راهکارهای مشترکی را برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه بیابند.

مسؤولان ارشد آمریکایی برای قانع کردن هم‌پیمانان آمریکا به پایان دادن به محاصره قطر تلاش زیادی کرده‌اند.

آمریکا پایگاه‌های اصلی در منطقه دارد که از جمله آن قطر است.
نظرات بینندگان