arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

فراکسیون کرد مجلس عراق: درباره مراسم تشییع طالبانی کمیته حقیقت یاب تشکیل شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری سومریه نیوز جمعه شب گزارش کرد: حزب اتحاد میهنی کردستان در پارلمان عراق از دفتر سیاسی این حزب خواست تا درمورد حوادث به وجود آمده در مراسم تشییع مرحوم جلال طالبانی تحقیق و تفحص کند.

به گزارش ایرنا، «شوان الداوودی» نماینده کرد اتحاد میهنی کردستان در ادامه گفت: مرحوم جلال طالبانی همانگونه که یک مبارز کرد بود، یک شهروند عراقی نیز بود و بیش از 70 سال برای دمکراسی عراق و حق سرنوشت مردم کردستان جنگید.
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که حوادثی که در مراسم تشییع پیکر طالبانی رخ داد، نه تنها از منزلت مرحوم و کشور عراق کم نکرد، بلکه از منزلت حزب اتحاد میهنی کردستان در بین کشورهای عربی و در داخل عراق کاست.
 
داوودی تاکید کرد: در نتیجه رفتارهایی که در مراسم تشییع پیکر به وجود آمد، نارضایتی از اتحاد میهنی دیده می شود، به ویژه آن که پرچم عراق بر ماشین حامل طالبانی وجود داشت و مراسم تشییع نیز با سرود ملی عراق آغاز شده بود.
 
در همین حال «حیدر المولا» از نمایندگان پارلمان عراق روز جمعه اعلام کرد که 10 تن از نمایندگان مجلس در اعتراض به پوشش پرچم اقلیم کردستان عراق، از ادامه حضور در مراسم تشییع پیکر جلال طالبانی در سلیمانیه خودداری کردند.
 
وی گفت: تعدادی از نمایندگان وقتی وارد فرودگاه سلیمانیه شدند و مشاهده کردند که برخلاف تشریفات، تابوت طالبانی با پرچم اقلیم پیچانده شده، با همان هواپیمایی که از بغداد آمده بودند، برگشتند.
 
بسیاری از شبکه های تلویزیونی عراق نیز بعد از مشاهده پرچم اقلیم پیرامون تابوت طالبانی، از ادامه پخش مستقیم مراسم خودداری کردند.
 
جلال طالبانی رئیس جمهوری پیشین عراق و رهبر اتحادیه میهنی که از سال 2012 به دنبال یک سکته شدید خانه نشین شده بود، روز سه شنبه گذشته در بیمارستانی در برلین آلمان درگذشت.
نظرات بینندگان