arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۰

ثمره هاشمی از آرزوی احمدی نژاد می گوید

مجتبي ثمره هاشمي، دستيار و مشاور ارشد رئيس جمهور، طي يادداشتي با برشمردن موفقيت‌هاي دولت در حوزه‌هاي مختلف براين نكته كه امروز فضاي کشور بايد فضاي کار و مجاهدت باشد تاكيد كرد و اين امر را در پرتو همدلي و وحدت ميسر دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجتبي ثمره هاشمي، دستيار و مشاور ارشد رئيس جمهور، طي يادداشتي با برشمردن موفقيت‌هاي دولت در حوزه‌هاي مختلف براين نكته كه امروز فضاي کشور بايد فضاي کار و مجاهدت باشد تاكيد كرد و اين امر را در پرتو همدلي و وحدت ميسر دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، متن كامل اين يادداشت به شرح ذيل است: امروز فضاي کشور بايد فضاي کار و مجاهدت باشد و اين در پرتو همدلي و وحدت بوجود مي‌آيد، بايد مراقب باشيم، مسايل فرعي جاي مسايل اصلي را در کشور نگيرند؛ چرا که ملت بزرگي که مي‌خواهد در مسير آرمان‌هاي الهي حرکت کند، قطعاً دشمنان زيادي دارد و نبايد اجازه بدهيم که آنها در مسير اين حرکت با حاشيه‌سازي‌ها و دروغ‌پردازي‌هاي خود اخلال ايجاد کنند.

اقدامات شاخصي در موضوع عمران و آباداني کشور طي سال‌هاي اخير اتفاق افتاده است، يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي فراهم شدن زمينه براي خدمت‌رساني به مردم است و دولت‌ها موظفند که در اين مسير گام بردارند و مردم هم توقع دارند که دولت‌ها به آنها و کشور خدمت کنند.

يکي از حوزه‌هاي مهم خدمت‌رساني به مردم عمران و آباداني است؛ در پنج سال اخير خدمات گسترده و کارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده است.

در بخش صنعت گام ‌هاي بلندي برداشته شده و از واردات بسياري از اقلام کليدي از جمله سيمان در کشور بي نياز شده‌ايم و اين در حالي است که توليد سيمان کمتر از 35 ميليون تن در سال 84 امروز به حدود 75 ميليون تن رسيده و در همين راستا سال گذشته نزديک به 7 ميليون تن سيمان صادر شده است.

همانطور که مي دانيد ،فولاد و سيمان دو محصول اصلي در ساخت و سازهاي کشور است و بواسطه اقدامات دولت ظرفيت توليد فولاد در کشور از 10 ميليون تن، امروز به بيست ميليون تن رسيده است.

همچنين توليد انرژي از جمله انرژي برق از ديگر ارکان اصلي پيشرفت در کشور است ،خوشبختانه توليد برق در کشور از 45 هزار مگاوات به 65 هزار مگاوات افزايش يافته است، در حال حاضر با توجه به روند افزايشي که در مصرف برق خانگي داريم از لحاظ توليد انرژي برق مشکلي در کشور نداريم. البته در آينده بايد طرح‌هاي جديدي اجرا شود که توليد برق در کشور باز هم افزايش يافته و حتي به کشورهاي همسايه صادر شود.

امروز شبکه برق سراسري کشور مانند مجموعه‌اي منسجم عمل مي‌کند به طوري که با افزايش و يا کاهش توليد برق مي‌توانيم برق را به کشورهاي همسايه صادر و يا از خارج کشور برق وارد کنيم؛امروز شبکه برق ايران به شبکه برق بسياري از کشورها متصل است.

همانطور که مي دانيد ،ايران جزو کشورهايي است که بارندگي در آن کم و خشکسالي نيز در حال گسترش است و از اين‌رو تأمين آب و مهار آب‌ها موضوعي بسيار مهم بشمار مي‌رود، سدهاي زيادي در کشور ساخته شد که تا حد زيادي توانست آب‌هاي سطحي کشور را مهار کند که از جمله آنها سدهاي کارون سه و چهار، سد گتوند و سدهاي بسياري در استان‌هاي هرمزگان، همدان و کرمانشاه است و امروز کمتر استاني هست که منابع آبي قابل استحصال بوسيله سدها داشته باشد و برنامه‌اي براي آنها اجرا نشده باشد.

افزايش بودجه عمراني از ديگر عوامل پيشرفت و سازندگي در کشور است ،امروز بودجه‌هاي عمراني کشور به بيش از دو برابر سابق افزايش يافته و سال گذشته که يکي از سال‌هاي ممتاز در عمران و آباداني کشور بشمار مي‌رفت ميزان بودجه عمراني بيست هزار ميليارد تومان بود که اين رقم امسال به 40 هزار ميليارد تومان افزايش يافته و اين در حالي است که فرصت‌هاي زيادي هم براي ورود بخش خصوصي به اين فعاليت‌ها ايجاد شده است.

همچنين اقدامات دولت در بخش آموزش و بهداشت و درمان و اينکه در سال هاي اخير اکثر روستائيان کشور تحت پوشش بيمه قرار گرفته اند، تاکنون 22.5 ميليون نفر از ساکنان روستاها تحت پوشش بيمه قرار گرفتند و برنامه دولت اين است که بيش از 14 ميليون نفر از ساکنان شهرها هم طي دو سال آينده تحت پوشش اين بيمه‌ها قرار بگيرند.

بسياري از کارشناسان معتقدند چهره روستاهاي کشور با اقدامات دولت تغيير يافته است، بازسازي و نوسازي مسکن روستائيان يکي از شاخصه‌هاي مهم انجام کار در روستاهاست و ما امروز کمتر روستايي را مي‌بينيم که در آن عمليات بازسازي و يا نوسازي منازل انجام نشده باشد.

همچنين ،برنامه دولت در بخش مسکن اين است که تا پايان سال 90 حدود 2.6 ميليون واحد مسکوني نوسازي يا ساخته شده باشد که بخش بزرگي از آن متعلق به روستاها است؛دولت مصمم است هر اقدامي که روستاها را تثبيت کرده و براي روستائيان جهت ماندن در روستا ايجاد علاقه مي کند و مانع از مهاجرت آنان به شهرها مي شود، انجام دهد که از جمله آنها فعاليت‌هاي دولت در زمينه آبرساني،‌بيمه روستايي و احداث جاده‌هاي روستايي است.

در حوزه عمران و آباداني ، کار براي ايجاد آباداني در کشور زياد است، اما نمي‌توان نقطه آرماني براي آن تعريف کرد؛ چرا که به واسطه پيشرفت دنيا و نگاه رو به آينده مردم نيازهاي جديدي براي نسل‌هاي مختلف ايجاد مي‌شود.

البته فاصله زيادي تا نقطه مطلوب داريم و بايد به جايي برسيم که مشکل اشتغال و مسکن در کشور حل شود، ، برنامه دولت اين است که تا پايان سال 90 مشکل مسکن ديگر جزء مشکلات مهم مردم به حساب نيايد.

ضروري است براي آباداني کشور ساختار سيستم‌ها اصلاح و دولت کوچک شود، ادغام وزارتخانه‌ها گامي موثر در اين راستا است ،نقطه آرماني نقطه‌اي است که مردم وارد ميدان شده و آباداني و عمران کشور به صورت کامل توسط مردم انجام شود و دولت‌ها تنها از فعاليت‌هاي مردم پشتيباني کنند و امسال جهت‌گيري بودجه در همين راستا است.

اگر سيستم بانکي، گمرک و ماليات در کشور عادلانه و پاسخگو باشد، مي‌تواند نقش مهمي در پيشرفت کشور داشته و به صادرات، واردات و توليد در کشور کمک کند و در عين حال زيرساخت‌ها و ظرفيت‌ها را براي تسريع در رشد اقتصادي و پيشرفت کشور مهيا کند.

همچنين در سفرهاي استاني دولت نهم و دهم ، انصافاً قدم‌هاي بلندي در رفع مشکلات کشور برداشته شد که اين موضوع را آمار و ارقام ثابت مي کند و مردم نيز برداشت‌هاي مثبتي نسبت به اين سفرها دارند چرا که مردم در اين سفرها با حقوق خود آشنا شده و به نسبت امکانات شهر و استان خود احتياجاتشان را مطالبه کردند.

با سفرهاي استاني دولت، مردم به قدرت خود واقف شدند و با حضور گسترده خود در پيشبرد سياست‌هاي کلي نظام قدم‌هاي بلندي برداشتند که از جمله آن مطالبه گسترده مردم براي هسته‌اي شدن ايران بود، اين حضور مردم کمک شاياني به انسجام ملي و نشان دادن اقتدار جمهوري اسلامي ايران در دنيا داشت

در واقع با انجالم اين سفرها مسئولان کشور از نزديک مشکلات مردم را مي‌بينند و حس خدمتگزاري در آنان تقويت مي‌شود و در راستاي برطرف کردن اين مشکلات تلاش بيشتري مي‌کنند.

همچنين نظارت عمومي مردم بر کارها و فعاليت‌هاي دولت و طرح پيشنهادات و نظرات مردم به دولت از ديگر ثمرات سفرهاي استاني دولت است ،امروز پس از 91 سفر استاني دولت به استان‌ها بيش از 90 درصد از مصوبات دور اول سفرها به اتمام رسيده، نزديک به 70 درصد سفرهاي دور دوم اجرا شده و مصوبات دور سوم سفر دولت به استان‌ها نيز تا حدود 40 درصد در مسير اجرا قرار گرفته است.

خوشبختانه پروژه‌هاي بزرگي در جريان سفرهاي استاني به تصويب رسيد و اجرا شد، پروژه آبرساني به قم و آبرساني در دشت خوزستان و يا طرح‌هاي بزرگ سيمان و فولاد در کشور و احداث سدها از جمله پروژه‌هايي بود که بخش مهمي از آنها با سفرهاي استاني دولت در مسير اجرا قرار گرفت که اميدواريم دولت‌هاي بعد هم همين رويه را دنبال کنند؛ چرا که مردم قطعاً اين انتظار را از آنان دارند و امروز سفرهاي استاني تبديل به مطالبه عمومي در کشور شده است.

نظام جمهوري اسلامي ايران در طول سال‌هاي گذشته از حيات خود دستاوردهاي عمراني و آباداني بسياري داشته که بخش قابل توجهي از آن در دولت نهم و دهم محقق شده است، خوشبختانه امروز کشور در مسير پيشرفت قرار گرفته و راه خود را پيدا کرده و سرمايه‌هاي خود را شناسايي کرده است و اين مسير به لطف خدا مسيري بي‌بازگشت است و اين اميد وجود دارد آنچه در چشم انداز حرکت نظام جمهوري اسلامي پيش‌بيني شده محقق و يا در مواردي جلوتر از آنها حرکت شود و اين پيشرفت‌ها بدون همکاري و همراهي مردم به هيچ عنوان حاصل نمي‌شود.

دستاوردها و آثار اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در کشور نيز يک گام بلند در جهت اجراي عدالت و جلوگيري از اسراف و هدر رفت منابع کشور بود؛در بخش انرژي در کشور هر سال شاهد حدود 8 درصد افزايش در مصرف بوديم، پس از هدفمندي يارانه‌ها اين ميزان 2 درصد کاهش داشت و اين در حالي است که در بخش صنعت شاهد رشد 13 درصدي مصرف هستيم و اين به معناي جهت‌گيري مصرف انرژي در بخش توليد کشور است.

پس از هدفمندي يارانه‌ها صرفه‌جويي‌هاي زيادي در کشور شده است، به واسطه منابعي که از طريق اين صرفه‌جويي‌ها به دست آمد گام بلندي در جهت اجراي عدالت برداشته شده و امروز شاهد آن هستيم که بخش زيادي از مردم يارانه‌ها را به صورت مساوي دريافت کرده و آثار صرفه‌جويي خود را مشاهده مي‌کنند.

يکي از آرزوهاي رئيس‌جمهور اين است که گام‌هاي بعدي طرح تحول اقتصادي به‌زودي برداشته شود و ما به هدفمندي همه يارانه‌ها برسيم، هدفمندي همه يارانه‌ها و رسيدن به مرحله نهايي مستلزم آن است که قدم‌هاي برداشته شده تاکنون را در مرحله بعدي هم اجرا کنيم.

همچنين در بخش آرد و نان صرفه‌جويي گسترده‌اي در کشور با اجراي هدفمندي‌ يارانه‌ها صورت گرفت، مصرف آرد از حدود 550 هزار تن مصرف در ماه امروز به 450 هزار تن يعني حدود 30 درصد کاهش رسيده‌ است و اين صرفه‌جويي و هدفمندي موجب جلوگيري از قاچاق آرد و کاهش دور ريز و افزايش کيفيت نان شده است.

در واقع با اجرا شدن تمام و کمال اين طرح صرفه جويي‌هاي بزرگي در کشور صورت مي‌گيرد که براي آحاد ملت ثمرات زيادي خواهد داشت و اکثر مردم از آن برخوردار مي‌شوند، اين طرح به قدري در ايران خوب اجرا شد که الگويي براي کشورهاي مختلف که نتوانستند اين طرح را انجام بدهند شد و آنها درخواست کردند تا از تجربه ايران در اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها استفاده کنند.

اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه‌ها نشان داد ملت ما ظرفيت بزرگي براي انجام کارهاي تحول‌آفرين دارد و ثابت کرد هرگاه دولت با مردم بوده و مردم نيز به دولت اطمينان داشته باشند مي‌توان گام‌هاي بلندي در جهت رشد و پيشرفت کشور برداشت.

همانطور که مي دانيد يکي از پارامترهاي اصلي توسعه علم است والبته ما هنوز فاصله زيادي با نقطه مطلوب داريم، نمي‌شود ملتي از عزتمندي سخن بگويد اما از علم روز دنيا عقب بوده و يا هميشه دنباله‌رو ديگران باشد؛آنچه که تاکنون در حوزه علم و فناوري کشور به دست آمده علاوه بر اينکه نشان داد جوانان و ملت ايران مي‌توانند در اين مسير با سرعت پيش بروند، ثابت کرد در ايران استعدادهاي زياد و عزم ملي فراواني در جواناني که مي‌خواهند براي سربلندي کشورشان کار کنند وجود دارد که با ايجاد معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و بنياد ملي نخبگان راه براي پشتيباني از اين جوانان باز شده است.

اميد و امکان وجود دارد که ملت ايران به سرعت عقب‌افتادگي‌هاي گذشته را جبران و سپس در جهان پيشتازي کند، دستيابي به اين جايگاه هم در وضعيت فعلي و هم سابقه تاريخي ملت ايران قابل رصد کردن است.

امروز با فراهم بودن فرصت‌هاي مناسب مي‌توان افتخارات تاريخي گذشته در اين مرز و بوم را تکرار کرد،: ملت ايران مي‌تواند در علم و فناوري دنيا پيشتازي کند چنانکه امروز در دين، معرفت، اخلاق و مجاهدت در دنيا پيشتاز است.

راه پيشرفت ما اين است که با اتکا به خداي متعال و ايمان قلبي، مطمئن به ياري خدا باشيم و کشوري مي‌تواند موفق باشد و جلو برود که مردم و دولت آن همواره در حال کار و تلاش باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
0
1
بالهجه انشا خوندن بخونید:وصدالبته واردات انواع واقسام میوه ها وقطعات و...ازکشوردوست وبرادرچین هم شونصددرصدافزایش داشته والبته این کارخانه های سیمان درزمان خاتمی شروع به ساخت شدن و...
نظرات بینندگان