arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

پاسخ قابل تامل آیت الله هاشمی به این سئوال: اگر خدا را ملاقات كنید و از شما پرسیده شود در این هشتاد و چند سال، چه عرضه كردید چه پاسخی خواهید داشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همایش «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و هشت سال دفاع مقدس»، ظهر و عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، محمدجواد ظریف و محسن هاشمی رفسنجانی در تالار قلم کتابخانۀ ملی ایران برگزار شد.

غلامعلی رجایی در این همایش گفت: از آیت الله هاشمی پرسیدم اگر خدا را ملاقات كنید و از شما پرسیده شود در این هشتاد و چند ساله چه عرضه كردید چه پاسخی خواهید داشت؟ ایشان گفتند: اول كار قرآن دوم ختم جنگ.
 
رجایی در این همایش اظهار کرد: من با ایشان چهار مصاحبه داشتم. ایشان تاکید می كردند اصلا از كشتار خوشم نمی آید. فرقی هم ندارد كه چه كسی باشد، ایرانی یا عراقی.

وی افزود: آیت الله هاشمی نقل می کردند که یکبار  آیت الله خامنه ای به من گفتند شما قهرمان جنگ می شوید و از فرماندهی جنگ سربلند بیرون می آیید. من گفتم نمی خواهم فرمانده جنگ باشم میخواهم فرمانده صلح باشم.

غلامعلی رجایی افزود: در خاطرات آیت الله هاشمی آمده است در دوران دفاع مقدس اختلاف هایی درون سپاه، بین سپاه و نماینده امام در سپاه، همینطور میان فرماندهان ارتش و عقیدتی سیاسی و مابین فرماندهان ارتش و سپاه وجود داشت. در همین حال میان فرمانده سپاه و رییس جمهور وقت و میان رییس جمهور وقت و رییس دولت اختلافاتی بروز كرده بود. درسال 67 بحث ادغام ارتش و سپاه از سوی صیاد شیرازی مطرح می شود ادغامی كه به نفع ارتش و راندن سپاه به كارهاي انتظامی تمام می شد. همان سال صیاد شیرازی آمد خواست مامور تهیه طرح سازمان نیروهای مسلح شود گفتم نیازی نیست اگر نظری دارد بیاورد. 
نظرات بینندگان