arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۰

طارق عزیز سکته مغزی کرد

پسر نخست وزیر پیشین عراق اعلام کرد که پدرش دچار سکته مغزی شده و دیگر نمی تواند صحبت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پسر نخست وزیر پیشین عراق اعلام کرد که پدرش دچار سکته مغزی شده و دیگر نمی تواند صحبت کند.

به گزارش انتخاب، "زیاد" فرزند "طارق عزیز" وزیر پیشین امورخارجه عراق و نخست وزیر پیشین این کشور در دوره صدام اعلام کرد که پدرش سکته مغزی کرده است و قدرت تکلم خود را از دست داده است، به همین دلیل خواستار انتقال فوری او به بیمارستان برای درمان شد.
 
فرزند طارق عزیز 73 ساله افزود که پدرش در زندان سکته کرده و باید هرچه سریعتر در بیمارستان بستری شود.

وی در ادامه از دولت عراق که بدلیل جنایات پدرش او را زندانی کرده انتقاد کرد و بدون توجه به اتهامات پدرش گفت که او بیمار است و وضعیت جسمی او رو به وخامت است و از کهولت سن نیز رنج می برد.

از سوی دیگر یک قاضی دادگاه عالی عراق گفت که عزیز به بیمارستان منتقل شده است اما شخص او از وضعیت جسمی و پزشکی او اطلاعی ندارد.

پیش از این خانواده طارق عزیز از جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشر خواسته بودند که بر دولت عراق فشار آورند تا هر چه سریع تر وی را آزاد کنند زیرا وضع جسمانی وی بسیار وخیم است و امکانات پزشکی لازم در اختیار او نیست.

دادگاه عالی جنایی عراق در 26 ماه اکتبر سال گذشته ، طارق عزیز و شماری از مقامات سابق رژیم صدام را به اعدام با طناب دار محکوم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، طارق عزیز ( 74 ساله ) که در سال 2003 میلادی خود را تسلیم نیروهای آمریکایی کرد، تنها مقام مسیحی در زمان رژیم صدام بود و پیش از این به اتهام کشتار دهها نفر از بازرگانان در سال 1992 میلادی به 15 سال زندان محکوم شده بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ذوالفقار علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
0
2
بنده از ایرانیهایی هستم که در عراق متولد شدم وتا اوایل جنگ ایران وعراق در عراق سکونت داشتم و شخصا با چشم می دیدم که این حیوانات چه جنایتهایی مرتکب شدند اینها به هیچکس رحم نمی کردند من جمله دو تن از برادران من به جرم ایرانی بودنشان 20 سال زندانی کرد وپس از آن در یک گور دسته جمعی زند زنده بادها شخص بیگناه دیگر دفن نمود .سرنگونی حکومت بعث عراق ودستگیری واعدام صدام وزمره خبیثش دل ما را شاد کرد ولی نمی تواند التیام بخش درد سوزناک مادرم شود
نظرات بینندگان