arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

ولایتی: دولت عراق از ما هرگونه کمکی بخواهد دریغ نمی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دفاع هوشمندانه خطرهای زیادی را از جمهوری اسلامی ایران دفع کرده است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری هشتمین کنگره بین المللی ریوی و مراقبت های ویژه سل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص قصد آمریکایی ها برای معرفی سپاه به عنوان یک گروه تروریستی، اظهار کرد: سپاه بر اساس تعریف قانون اساسی، حافظ حدود و ثغور انقلاب اسلامی است.
 
وی با اشاره به این که سپاه وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد، اظهار کرد: سپاه یک نهاد برخاسته از متن مردم است.
 
ولایتی ادامه داد: دشمنان ما به خصوص امریکایی ها و صهیونیست ها نقش سپاه را می دانند. نقش سپاه هم در دفاع از کشور، نظام و هم در حمایت از دوستان جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمدتا حول محور مقاومت بوده و بسیار حساس و مهم است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس بیمارستان مسیح دانشوری افزود: اگر آموزش و تعلیمات سپاه نبود، حکومت های کنونی عراق و سوریه که برخاسته از رای مردم هستند ساقط می شدند و عوامل امریکایی ها و همین داعشی ها در بغداد و دمشق حاکم بودند.

*** اراده ملت عراق در حفظ یکپارچگی حاکم خواهد شد
رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحولات کردستان عراق گفت: اراده ملت عراق در حفظ یکپارچگی حاکم خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: کار آقای بارزانی خلاف هویت ملی و منافع عراق است و به نتیجه نخواهد رسید؛ وی باید از حرف های خود و ادعاهای نامشروع که خلاف قانون اساسی است، دست بردارد یا روزی مجبور می شود از این کار دست بردارد.
ولایتی با بیان این که دولت عراق، حشدالشعبی و ارتش این کشور با هرگونه تجزیه طلبی مخالف هستند، تاکید کرد: اگر دولت عراق از ما هرگونه کمک بخواهد دریغ نخواهیم کرد.
برچسب ها: ولایتی ، عراق
نظرات بینندگان